Új, továbbfejlesztett VR-sisak érkezik a PlayStation 5 mellé, mely orvosolja az előd egyik legnagyobb problémáját

2021 / 02 / 24 / Felkai Ádám
Új, továbbfejlesztett VR-sisak érkezik a PlayStation 5 mellé, mely orvosolja az előd egyik legnagyobb problémáját
A japán vállalat egy blogposztban emlékezett meg a közelmúlt legnagyobb hardverbejelentéséről: érkezik a PlayStation 5 konzol mellé egy új VR-sisak is.

A több mint négy éve piacra dobott előd bár nem forgatta fel a piacot, az elmondható róla, hogy a videójátékos perifériákat érintő, reformtechnológiák közül ez vetette meg a lábát a leginkább hosszabb távon, míg például az eszköz nélküli mozgásirányítás, amire a Microsoft nagyban fogadott még az előző generációban is a Kinecttel, csúnyán elvérzett. Ám a VR, illetve a kiegészített valóság technológia egyre inkább a hétköznapok része, sőt játékfronton sem a Sony-é az egyedüli dicsőség.

A HoloLens 2 forradalmasíthatja a sebészetet A HoloLens 2 nem egy jópofa kütyü, hanem egy platform, amely az élet rengeteg területét teheti könnyebbé – az orvosi alkalmazásáról most láttunk egy igazi erődemonstrációt.

A Valve által fejlesztett Half Life: Alyx tavaly például úgy zsebelt be rengeteg „év játéka” helyezést, hogy kizárólag VR-kiegészítővel játszható – ami azért nem szokott sűrűn előfordulni. A legtöbb játékban ugyanis a virtuális valóság jellemzően csak kiegészítő funkcióként élvezhető, esetleg rövidebb, inkább techdemóként értelmezhető játékok jellemezték a gamingnek ezt a csapásirányát elég sokáig. Az Alyx ilyen szempontból tehát egyfajta mérföldkő, annak radikális deklarálása, hogy igen, a VR itt van, komolyan lehet venni.

A PS VR nagy húzása ugyanakkor, hogy ezt a technológiát elérhetővé tette a nagyközönség számára. Míg például az Oculus Rift esetén egy sokszázezres kiegészítőről beszélünk, ami mellé még egy méregdrága pécé is kell, addig a PlayStation-féle válasz ezen technológia kapcsán nem igyényel mást, csak a 150 000 forint körüli szemüveget és kiegészítőket, valamint egy alap PlayStation 4 konzolt. Magyarán egy olcsóbb sisak árából le is tudhattuk a teljes VR-kérdést tokkal-vonóval. Természetesen a PS VR nem is volt éppen kompromisszummentes technológia. Egyébként több VR-címet már eddig is feljavítottak mind a PlaySation Pro, mind a PlayStation 5 konzolokon.

A Sony mostani bejelentése kapcsán a legnagyobb meglepetés talán, hogy a vállalat igenis kitart a technológia mellett, amire tehát a trendeket tekintve minden oka megvan. A következő generációs, egyelőre név nélkül emlegetett PS VR pedig elvileg épp azt fogja tudni, amit egy új hardverváltozattól vár az ember: nagyobb felbontás, javított látótér (Field of View/FoV), precízebb mozgáskövetés. A legfontosabb, pontosabban felhasználói szempontból az életet leginkább megkönnyítő ígéret, hogy az új sisak mindössze egyetlen kábellel ráköthető a PlayStation 5-re. PlaySation 4 esetén ehhez egy kiegészítő hardverre, valamint valóságos kábelkötegre volt szükség, ami számomra például eléggé megölte ezt a fajta VR-élményt. A bejelentés kitér a sisak mellé fejlesztett VR-kontrollerre, amely átörökli a DualSense minden fontosabb technológiáját (felteszem, ezen a ponton a különböző érzeteket keltő visszajelzésre, valamint az adaptív ravaszgombokra gondolnak főként), de közben ergonómiai szempontból sem érheti majd panasz a ház elejét.

Ezen kívül még annyit tudunk, hogy idén ez az eszköz még biztosan nem jelenik meg, mert sok fejlesztési munka van még hátra. Közben egyébként a Sony bejelentett egy újabb State of Play-t, de a sisak tehát ezen sem fog előfordulni, a csütörtöki virtuális rendezvény csak az új játékokra fog koncentrálni (mondjuk az sem olyan nagy baj).

(Címlapkép/nyitókép: Flickr/Iain)

További cikkek a Rakétán:

Percek alatt elkapkodták az aranyból készült PS5 konzolt Az átszámítva százötvenmillió forintot érő konzol az orosz Caviar fejlesztőinek munkáját dicséri: négy hónapot dolgoztak rajta, és csupán kilencet gyártottak belőle.

Kiderült, mi okozza a PlayStation széles körben tapasztalt hibáját, és az is, hogy miért fog ez egyre többeket érinteni A PS5 kontrollere maga a videójátékos perifériák jövője – legalábbis elvileg: kiderült ugyanis, hogy ezek az eszközök nagy valószínűséggel és könnyen hibásodnak meg.

A Microsoft gyengébb konzolja lesz az új generáció szűk keresztmetszete? Utalnak már rá jelek, hogy a Series S alacsonyabb számítási kapacitása miatt a fejlesztők kénytelenek kétszer is meggondolni, milyen technológiát használjanak a játékaikban.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A 6G hajnala: Optikai switchek és elektromágneses hullámmanipuláció
A 6G hajnala: Optikai switchek és elektromágneses hullámmanipuláció
A 6G technológia az optikai kapcsolás és a pontos elektromágneses hullámmanipuláció révén forradalmasítja a telekommunikációt, növelve a kapcsolódási sebességet és hatékonyságot.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.