A Microsoft gyengébb konzolja lesz az új generáció szűk keresztmetszete?

2021 / 02 / 20 / Felkai Ádám
A Microsoft gyengébb konzolja lesz az új generáció szűk keresztmetszete?
Az Xbox Series S, a jelenlegi konzolgeneráció aranyos, táskarádió küllemű kisöccse remek elgondolás volt a Microsoft részéről: egy olyan masina, amely árazását tekintve hozzáférhető, és szélesre tárja a videójátékozás ezen korszakának a kapuját mindenki előtt.

Különösen igaz ez egy Game Pass előfizetés birtokában, melyért cserébe egy egyre bővülő, ügyesen összeválogatott, és alkalmanként a legfrissebb címekkel is telezsúfolt katalógusból szemezgethetünk. És míg a Sony is piacra dobott egy olcsóbb PlayStationt, az csak abban különbözött a drágább változattól, hogy nincs benne lemezolvasó, tehát játékainkat csak digitális formában használhatjuk. A Microsoft merész ötlete ugyanakkor az volt, hogy egy gyengébb gépet is az üzletek polcaira pakolt a brutális képességű Series X mellett.

Melyik konzolt válasszam? – Karácsonyi konzolvásárlási tanácsadó Végre megjelent az új PlayStation és az Xbox – konzolt ajánlani pedig sosem volt még ennyire könnyű. És ennyire nehéz.

Magyarán a Sony két jelenlegi gépe közt nincs különbség a számítási kapacitásban, míg a Series S és X közt igen – az izmosabb változat 12 TFLOPs-szal büszkélkedhet szemben az S 4 TFLOPs-szával. Természetesen ez a különbség az árazásba is átcsorog: az ajánlott fogyasztói ára az X-nek 180-190 ezer forint, míg az S-nek 110 ezer. A két PlayStation esetén nem ennyire megrendítő a különbség, a 180-190 ezerrel szemben 140 ezer forint körüli összeg áll. (Még egyszer: ez az ajánlott fogyasztói ár, mivel a gép hiánycikk, ezzel akár a nagyobb kereskedőházak is visszaélhetnek, és nem ritkán hajmeresztő összegekért hirdetnek nálunk Magyarországon ilyen masinákat.) Tehát ha vásárolunk egy Series S-t, akkor olyan 110 000 forintból megúszhatjuk az új generációt – ami olyan ajánlat, ami a múltban sem lett volna rossz, nem hogy a mai árcímkék mellett. Arról nem is beszélve, hogy az új gépek közül ez az, ami jelenleg könnyen beszerezhető, tehát nem csak hónapok múlva kaphatunk belőle, és normális áron is kínálják. (Más kérdés, hogy ez valami az országunkra jellemző "hungarikum", külföldön az S sem olyan könnyen emelhető le a polcról.) Ugyanakkor akár a PlaySation 5-tel, akár a bátyóval, a Series X-szel állítjuk szembe, az S-változat körülbelül az előbbiek számítási kapacitásának a harmadát tudja kipréselni magából.

A Pocket-Lint cikke szerint pedig ennek meg is van az ára: a fejlesztőknek az S több álmatlan éjszakát is okozott, sőt több tervüket is újra kell gondolniuk, amikor az Xboxra kiadott játékokba emelnének bele újabb technológiai megoldásokat. Emiatt most a Metro játékokról elhíresült 4A Games technológiai vezérigazgatója panaszkodott egy kicsit egy interjúban. Szerinte ugyanis bár a Series S is képes sok földi jóra, így például a ray tracingre, de elsősorban a videokártya limitációi megkötik a fejlesztők kezét. Míg például a kevesebb RAM (egyelőre) nem jelent gondot, a GPU teljesítménye már kihívást jelent a későbbi címek esetén. A stúdió jelenleg a legutóbbi felvonás, a Metro Exodus új generációs változatán dolgoznak, amely az ígéretek szerint még Series S-en is egyszerre fogja tartani a 60-as képfrissítést másodpercenként, valamint tartalmazni fogja az erőforrás igényes ray tracing technológiát is. A fejlesztőknek nem is feltétlen ezzel akad problémája (az S-re kiadott portok eddig is elég magabiztosra sikerültek), sokkal inkább, hogy mi lesz a jövőbeli címek esetén.

Az pedig már a Microsoft döntésekor is felmerült sokakban, hogy biztosan jó ötlet-e, ha minden pozitív hozadéka mellett ennyire széttart a generáció már a kezdetekkor is. A Cyberpunk szerencsétlen esetén látható, hogy miféle problémákkal járhat, ha akár egy nagyobb stúdiónak is egyszerre kell nagyon különböző paraméterű gépekre fejlesztenie, miközben előzetesen már fűt-fát összeígértek.

További cikkek a Rakétán:

Kiderült, mi okozza a PlayStation széles körben tapasztalt hibáját, és az is, hogy miért fog ez egyre többeket érinteni A PS5 kontrollere maga a videójátékos perifériák jövője – legalábbis elvileg: kiderült ugyanis, hogy ezek az eszközök nagy valószínűséggel és könnyen hibásodnak meg.

Az Egyesült Királyság betiltaná, hogy botok vásárolják fel a konzolokat és számítógépes alkatrészeket A PlayStation 5 és az új Xbox konzolok egyaránt hiánycikkek, ahogy az új generációs videokártyák is. Ennek részben az az oka, hogy sokszor nyerészkedők algoritmusai vásárolnak fel teljes készleteket. A briteknek ebből lett elegük.

Adathalászok talán kiderítettek pár érdekességet a Nintendo új konzoljáról A "Switch Pro" a jelenlegi Nintendo Switch izmosabb változata, amelyről már egyre többen pletykálnak. Most egy adathalász jóvoltából talán új részeletek is kiderültek erről a gépről.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A borsószem méretű, agyba ültethető eszköz elhozhatja a jövőt, amiben az agyi beültetés rutinműtétnek számít
A borsószem méretű, agyba ültethető eszköz elhozhatja a jövőt, amiben az agyi beültetés rutinműtétnek számít
Az implantátummal első körben pszichiátriai és neurológiai rendellenességek kezelésére fogják haszálni. Az eszköz 9 milliméter széles és nem tartalmaz akkumulátort, nem kell mélyre helyezni, így a későbbiekben egészen könnyen lehet majd beültetni a páciensekbe a kutatók tervei szerint.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.