Megszokhattuk, hogy az egyik leggyakrabban használt videókonferencia alkalmazásban a legtöbb funkció az ingyenes verzióban, előfizetés nélkül is elérhető, a cég számára ez több felhasználót, a felhasználók számára pedig kényelmes megoldást jelentett, de a Zoom elmondása szerint bizonyos változások szükségesek ahhoz, hogy továbbra is biztosítani tudják a széleskörű díjmentes hozzáférést a platformhoz. Ennek egyik első megvalósulása a hirdetések megjelenése az eddig reklámmentes alkalmazásban, amelyet csak a Basic verzió használata közben lehet majd látni, az előfizetők számára nem vezetik be az újítást.
A cég próbált rá ügyelni, hogy a reklámok minél kevésbé zavaró módon legyenek elhelyezve a felületen, így (egyelőre) csak a konferenciák végén, kilépés előtt lesznek majd láthatóak a képernyő felső részén. A reklámok csak a böngészőből való használat esetén jelennek meg, a Zoom közleménye nem részletezte, hogy a telefonokon futó alkalmazásokon mire lehet majd számítani, de a funkciót egyelőre egyébként is csak néhány országban tesztelik.
A videokonferencia alkalmazás ingyenes verziója a változás miatt valójában nem sokat módosul, a megbeszéléseket ugyanígy lehet majd indítani és használni, sőt, a Zoom októberben olyan extra funkciót is elérhetővé tett a Basic felhasználók számára, amely eddig csak előfizetéshez járt, ez az úgynevezett Live Caption, amivel élőben lehet feliratozni a meetingeket.
(The Verge Fotó: Zoom)
További cikkek a témában:
Új funkciók érkeztek a Zoomra, amelyek megkönnyítik a koncentrálást - így állítsuk be őket
A videókonferenciák ideje még nem járt le, az egyik legnépszerűbb alkalmazás pedig próbálja a digitális térben lefolytatott megbeszélések hatékonyságát növelni.
A hirdetők már az álmainkban is reklámokat helyeznének el
Egyre több cég kísérletezik olyan technikákkal, amelyek alkalmasak lehetnek arra, hogy az emberek álmait akár a tudtuk nélkül befolyásolják.
A Zoom applikáció miatt vagyunk egyre kimerültebbek?
A világháló mostanra életünk nem csupán egyik, de legmeghatározóbb színtere lett, hiszen napközben online értekezünk munkatársainkkal, este pedig jöhet a család vagy a barátok. De miért érezzük egyre kimerültebbnek magunkat, ha egyszer ki sem kell lépünk a házból? És mi köze ennek a Zoom-hoz?