Vezeték nélkül tölthető autót mutatott be a Hyundai

2021 / 08 / 29 / Bobák Áron
Vezeték nélkül tölthető autót mutatott be a Hyundai
A koreai cég elsőként a luxusautókat gyártó leányvállalata, a Genesis legújabb modelljében, a GV60-ban mutatja be a technológiát, ami fölöslegessé teszi az otthoni vezetékes töltést.

A múlt csütörtökön bemutatott SUV a WiTricity technológiáját használja, ami akár 11 kW-os töltési teljesítményt is lehetővé tesz, vagyis papíron jóval gyorsabb, mint a jellemzően 3 vagy 7 kW-os hálózati töltők. A tulajdonosoknak mindössze annyi lesz a dolguk, hogy ráparkoljanak a garázsban kialakított töltőfelületre, és hat órával később már teljesen feltöltött akkumulátorral várja őket az autójuk, ami a gyári adatok szerint nagyjából 430 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

Az elmúlt években egyre több helyen kísérleteznek olyan utakkal, amelyek indukciós technológiával, menet közben töltenék az elektromos autókat, ugyanakkor ilyen autó egyelőre csak meglehetősen kevés létezik. Bár a BMW a 2017-ben bemutatott 530e plug-in hibridnél már alkalmazott hasonló megoldást, de a vezeték nélküli töltés egyelőre leginkább csak a technológia utólagos beszerelésével oldható meg. A piacon ma már több cég is van, amely kifejezetten az ilyen utángyártott technológiákra szakosodott, a Plugless Power például számos népszerű villanyautó-márkához fejleszt ilyen megoldást. A vezeték nélküli töltés egyelőre a Genesis autójában is csak opcionálisan lesz elérhető, első körben mindössze hatszáz darabot gyártanak abból a modellből, ami már rendelkezik ezzel a funkcióval.

A GV60 a Genesis első olyan modellje, ami már a Hyundai kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett E-GMP moduláris platformjára épül. Ugyanezt a platformot láthattuk már korábban a Hyundai Ioniq 5-nél is, amelynél a gyártó szintén egy érdekes megoldást vetett be, ugyanis az autót napelemes tetővel látták el, így meghosszabbítva a hatótávját. A GV60-at a vezeték nélküli töltés mellett számos egyéb innovatív megoldással is ellátták, ilyen például a hatalmas, a műszerfalat és az infotainment rendszert is magában foglaló érintésérzékeny kijelző, az autóból automatikusan előbukkanó kilincsek vagy a digitális visszapillantó tükrök. Igaz, utóbbi nem mindenhol lesz elérhető, hiszen - ahogy arra a Motor1 újságírója az autóról készült lesifotók kapcsán felhívta a figyelmet - több országban a jelenlegi szabályok nem teszik lehetővé, hogy a hagyományos tükröket kamerákkal és kijelzőkkel helyettesítsék.

(Mashable, Car and Driver, Fotó: Genesis)

További cikkek a témában:

Parkolás közben önállóan feltölti az elektromos autókat az automata töltőrobot A jövőben a parkolóban ilyen robotok várhatják az autósokat, hogy amíg ők az ügyeiket intézik, az akkumulátorok újra használatra készen álljanak.

Németországban már fejlesztik az utat, ami menet közben tölti az elektromos kamionokat A jövő autópályái alatt indukciós tekercsek generálják az áramot, a jövő kamionsofőrjei pedig diplomás értelmiségiek lesznek és távmunkában dolgoznak.

Eddig a Hyundai adta el a legtöbb hidrogénautót az idén Egyelőre elég szűk körű de nagyon izgalmas a verseny a hidrogéncellás autók piacán.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
Az Alef Aeronautics által fejlesztett Model A távolról valódi autónak tűnik, közelről egy kabin, amit szénszálas hálós szerkezet vesz körbe. A jármű eladásra szánt változatát a tervek szerint már 2025-ben elkezdik gyártani.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.