A múlt csütörtökön bemutatott SUV a WiTricity technológiáját használja, ami akár 11 kW-os töltési teljesítményt is lehetővé tesz, vagyis papíron jóval gyorsabb, mint a jellemzően 3 vagy 7 kW-os hálózati töltők. A tulajdonosoknak mindössze annyi lesz a dolguk, hogy ráparkoljanak a garázsban kialakított töltőfelületre, és hat órával később már teljesen feltöltött akkumulátorral várja őket az autójuk, ami a gyári adatok szerint nagyjából 430 kilométert tud megtenni egy töltéssel.
Az elmúlt években egyre több helyen kísérleteznek olyan utakkal, amelyek indukciós technológiával, menet közben töltenék az elektromos autókat, ugyanakkor ilyen autó egyelőre csak meglehetősen kevés létezik. Bár a BMW a 2017-ben bemutatott 530e plug-in hibridnél már alkalmazott hasonló megoldást, de a vezeték nélküli töltés egyelőre leginkább csak a technológia utólagos beszerelésével oldható meg. A piacon ma már több cég is van, amely kifejezetten az ilyen utángyártott technológiákra szakosodott, a Plugless Power például számos népszerű villanyautó-márkához fejleszt ilyen megoldást. A vezeték nélküli töltés egyelőre a Genesis autójában is csak opcionálisan lesz elérhető, első körben mindössze hatszáz darabot gyártanak abból a modellből, ami már rendelkezik ezzel a funkcióval.
A GV60 a Genesis első olyan modellje, ami már a Hyundai kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett E-GMP moduláris platformjára épül. Ugyanezt a platformot láthattuk már korábban a Hyundai Ioniq 5-nél is, amelynél a gyártó szintén egy érdekes megoldást vetett be, ugyanis az autót napelemes tetővel látták el, így meghosszabbítva a hatótávját. A GV60-at a vezeték nélküli töltés mellett számos egyéb innovatív megoldással is ellátták, ilyen például a hatalmas, a műszerfalat és az infotainment rendszert is magában foglaló érintésérzékeny kijelző, az autóból automatikusan előbukkanó kilincsek vagy a digitális visszapillantó tükrök. Igaz, utóbbi nem mindenhol lesz elérhető, hiszen - ahogy arra a Motor1 újságírója az autóról készült lesifotók kapcsán felhívta a figyelmet - több országban a jelenlegi szabályok nem teszik lehetővé, hogy a hagyományos tükröket kamerákkal és kijelzőkkel helyettesítsék.
(Mashable, Car and Driver, Fotó: Genesis)