Nagyobb kijelző, nagyobb akkumulátor, erősebb processzor és jóval nagyobb felbontású főkamera, amihez egy nagyobb szenzor is párosul - röviden így lehetne összefoglalni, hogy miben fejlődött a csütörtökön boltokba kerülő 12T Pro a nemzetközi piacon márciusban bemutatkozó sima Xiaomi 12-höz képest, ami mellé még azt is érdemes lenne hozzátenni, hogy bár tényleg csak alapszinten, de az új telefon már IP53-as víz- és porállósággal is rendelkezik. A kontra oldalon ehhez képest csak apróságokat lehet az új készülék szemére vetni, például hogy a fényereje némileg elmarad a Xiaomi 12-étől, emellett valamivel régebbi Gorilla Glass biztonsági üveg védi és vezeték nélkül sem tudjuk tölteni.
Az összehasonlítás azért különösen indokolt, mert a 12T Pro pontosan ugyanolyan áron, 340 ezer forintért kerül boltokba, mint amennyiért jelenleg a Xiaomi 12 ugyanakkora, 256 GB-os tárhellyel ellátott változatát lehet megvásárolni, ez pedig a közelmúlt történéseit nézve már önmagában is kisebbfajta csoda. A két telefon ugyanis nem csak nálunk kerül ugyanannyiba, hanem Európa többi részén is, így az elmúlt hónapok trendjeit figyelembe véve arra számíthattunk, hogy a forint gyengülése és az elszabaduló infláció miatt Magyarországon a 12T Pro jelentősen drágább lesz, mint a Xiaomi 12 volt. Ez nem következett be, de azért zárójelben azt is érdemes hozzátenni, hogy a tavalyi Xiaomi 11T Pro 250 ezer forintos árához képest ez így is eléggé brutális drágulás.
A 12T Prót joggal nevezhetjük csúcskategóriás telefonnak, hiszen nagyjából minden megtalálható benne, amit a kategóriától várhatunk: a készülékben a legújabb Snapdragon 8+ Gen 1 processzort találjuk, a 6,67 colos, 2712x1220 pixeles AMOLED kijelző 120Hz-es képfrissítési rátára képes, az 5000 milliamperórás akkumulátort pedig 120 wattal tudjuk tölteni, ami a Xiaomi szerint mindössze 19 percet vesz igénybe. A telefonban emellett találunk kijelzőbe épített ujjlenyomat-olvasót, támogatja a Wi-Fi 6 adatkapcsolatot és a Harman Kardon sztereó hangszórók sem maradtak ki belőle. Ha kicsit jobban belemegyünk a részletekbe, akkor azért látható, hogy a Xiaomi igyekezett kompromisszumos megoldásokat kötni, az AMOLED kijelző például a drágább csúcstelefonoktól eltérően nem LTPO, ami azt jelenti, hogy a 12T Pro csak 30, 60, 90 és 120Hz között tudja állítani a képfrissítési rátát.
A telefon egyik leglátványosabb újdonsága a 200 megapixeles főkamera, ami mögött a Samsung tavaly ősszel bemutatott Isocell HP1 szenzorát találjuk. Bár a bemutatón csak egészen rövid időre tudtuk kipróbálni a telefont, az látszott, hogy a képminőséggel nem lesznek problémák, a 12T Pro még viszonylag gyenge fényviszonyok mellett is kiváló képeket készít - nem kis részben a hatalmas szenzor által lehetővé tett 16:1-es pixelösszevonásnak köszönhetően. Ahogy az ebben az árkategóriában elég gyakran előfordul, a Xiaomi új telefonja sem rendelkezik optikai zoommal, a főkamera mellett csupán a minden telefonban alapfelszereltségnek tekinthető 8 megapixeles nagy látószögű kamerát, valamint egy 2 megapixeles makró lencsét találunk.
Ha valaki nem akar a 300 ezer forintos kategóriáig merészkedni, a Xiaomi annak is hozott egy újdonságot a Xiaomi 12T képében, ami 250 ezer forintos áron lesz kapható, ennek megfelelően persze a képességei is kicsit szerényebbek. Ebben a telefonban a MediaTek Dimensity 8100 chipsetjét találjuk, ami ugyan a Qualcomm csúcsprocesszorával nem veszi fel a versenyt, de az interneten elérhető benchmark-tesztek alapján a teljesítményére így sem lehet panasz. A két telefon között ezen túlmenően csak a kameramodulban van számottevő különbség, hiszen a sima 12T-ben egy 108 megapixeles főkamerát találunk, a tavalyi modellhez képest viszont kellemes meglepetés, hogy immár ez a készülék is rendelkezik optikai képstabilizátorral.
A Xiaominak nagy szüksége van rá, hogy a most bemutatott telefonok üzletileg sikeresek legyenek, hiszen a tavalyi kiemelkedő évük után az idei év eddig kisebb csalódásra adhat okot. Amíg 2021 második negyedévében a Xiaomi fennállása eddigi legjobb eredményét könyvelhette el, Európában pedig rövid időre a Samsungot is sikerült megelőzniük az eladott telefonok számát tekintve, addig az idei második negyedévre a harmadik helyre csúsztak vissza a Samsung és az Apple mögé, miközben a piaci részesedésük 27-ről 19%-ra olvadt. A Counterpoint Research elemzői szerint ennek oka elsősorban abban keresendő, hogy Kínában a koronavírus miatti lezárások miatt akadozott a gyártás, az ebből fakadó ellátási nehézségeket pedig a Xiaomi érezte meg a legerősebben.
A Xiaomi így abból sem tudott profitálni, hogy a prémium telefonok szegmense rendkívül sokat erősödött az utóbbi időben. A Counterpoint Research adatai szerint a vásárlók elsősorban az 1000 dollár feletti (úgynevezett ultra prémium) valamint a 600 és 800 dollár közötti telefonokat vásárolták az eddiginél nagyobb mennyiségben, a Xiaomi két új modellje pedig éppen az utóbbi kategóriába érkezik, vagyis könnyen elképzelhető, hogy az elsősorban még mindig az olcsóbb telefonjaiból élő gyártó az év végére képes lesz némileg erősödni a prémium szegmensben is, ahol jelenleg csak 4 százalékos részesedéssel rendelkeznek.
(Fotó: Bobák Áron/Rakéta.hu)