A YouTube egyre inkább a TikTokra és a Twitchre fog hasonlítani

2021 / 02 / 04 / Bobák Zsófia
A YouTube egyre inkább a TikTokra és a Twitchre fog hasonlítani
Új szerkesztési lehetőséget tesztel a világ legnagyobb videómegosztó platformja, de egyelőre kérdés, hogy mire lesz jó és pontosan hogyan fog működni.

A YouTube alkotók kis csoportjával teszteli az új funkciót, amely a Klipek (Clips) nevet kapta. A Klipek lehetőséget ad a felhasználóknak, hogy a teljes videóból rövid, minimum öt, maximum 60 másodperces részleteket vágjanak ki, majd azokat megosszák az oldalukon, illetve más közösségi média felületeken is.

A szerkesztés így zajlik majd: a videó alatt, a like és dislike gombtól jobbra megjelenik egy olló szimbólum a Klip felirattal, erre kattintva beállíthatunk egy időtartamot, a kezdőpont és végpont között maximum hatvan másodperces eltéréssel, majd elnevezhetjük a klipet és megoszthatjuk egy, az eredeti videótól különböző URL-lel. Aki rákattint a klipre, annak az eredeti, teljes hosszúságú videót tölti be a rendszer, de csak a kivágott részt fogja lejátszani, újra és újra, loop formájában. Amennyiben megnéznénk a teljes videót is, nem kell külön rákeresnünk a felhasználó listájában, csak rá kell kattintanunk a jobb oldali, nagy, kék "Watch Full Video" gombra.

Ezzel lehetőségünk nyílik amolyan kedvcsináló ízelítőt bemutatni a hosszabb streamek mellé, hogy felkeltsük az érdeklődést, vagy bemutassuk az eredeti videó leglényegesebb pontjait.

Jelenleg a tesztelés csak néhány csatornán zajlik és csak PC-n elérhető, de később Androidon és iOS-en is megjelenik, a visszajelzések alapján pedig változtathatnak is a funkció végső formáján, mielőtt bevezetik a nagyközönség számára is. A kérdés az lehet, hogy mennyire lesz hasznos az újítás a felhasználók szempontjából, hiszen igaz, hogy a rövid klipek lehetőséget adnak rá, hogy felkeltsék a figyelmet a tartalom iránt, de, amennyiben népszerűbbé válnak, mint maga a kiinduló videó, úgy potenciálisan el is szipkázhatják a nézettséget a hosszabb tartalom elől. Ebben az esetben pedig a videóban szereplő reklámok bevételétől is elesik a tulajdonos. A YouTube, ezt kompenzálandó, megengedni, hogy a klipek reklámot is tartalmazzanak, amennyiben az eredeti videó harminc másodpercnél hosszabb.

A másik probléma az lehet a kreatívabb alkotók számára, hogy a filmekhez készült trailerekkel ellentétben itt nem lehet majd összeválogatni az izgalmasabb részeket, hanem egy részletet lehet csak kijelölni, melyet loopban játszik le a videó. Ezenkívül a klip csak a felhasználó személyes oldalának listájában jelenik majd meg, nem lesz majd egy Twitch-hez hasonló, legnépszerűbb klipeket összeválogató lista belőlük. Klipet nem lehet majd létrehozni gyerekeknek szánt tartalomból, nyolc óránál hosszabb livestreamből, vagy élőben futó premierekből.

A YouTube ezzel az újítással is közeledni próbál a mostanában egyre népszerűbb rövid formátumú megosztóplatformok stílusának irányába.

Ahogy arról a Socialmediatoday is beszámol, a YouTube Shorts szolgáltatása, mellyel szintén rövidebb videókat oszthatunk meg, először Indiában került tesztelésre, miután az indiai kormány a Kínával való feszült kapcsolatra hivatkozva betiltotta a TikTok-ot és más kínai appokat is. Hogy a fiatalabbak körében rendkívül népszerű platformot pótolják, a Shorts alkalmat nyújt, hogy maximum hatvan másodperces, mobillal állóvideó formában felvett tartalmakat kreáljanak a készítők, melyek alá zenét is be lehet vágni. A Shorts, mely később világszerte bevezetésre kerül majd, január végére már napi 3.4 milliárd megtekintéssel büszkélkedhetett, a YouTube vezérigazgatója, Susan Wojcicki pedig úgy nyilatkozott, mivel egyre többen használják a mobiltelefonjukat tartalmak készítésére, ezért a cég több lehetőséget szeretne adni az alkotóknak a szerkesztés színesebbé tételére.

Ezen kívül azt is kiemelte, hogy az idei évben még nagyobb hangsúlyt fektetnek az álhírek elleni harcra és együtt fognak működni az online tartalmakra nézve egyre szigorúbb törvényeket bevezető kormányokkal, hogy az alkotók érdekeit képviseljék a döntések meghozatalakor, és jelezzék a törvényhozók felé, a szabályozások milyen nagy kihatással lehetnek a platform közönségre, melyet szeretnének minél nyíltabb formában megtartani.

(Fotó: Pixabay)

Ez is érdekelhet:

Hogyan töltsünk le Youtube-videókat egyszerűen A Youtube a világ legnépszerűbb videómegosztója, amire mára már több mint ötmilliárd videót töltöttek fel a felhasználók. Mivel azonban ezek a videók csak internetkapcsolattal érhetőek el, nem csoda, hogy az évek során elég komoly igény alakult ki arra, hogy a videókat valahogy le lehessen tölteni, amire a Youtube alapból nem ad lehetőséget.
Van egy oldal, amin elolvashatjuk a Youtube-videókat A Youtube mára az életünk szerves részévé vált, ám a hétköznapokban számos olyan helyzet adódhat, amikor nincs lehetőségünk megnézni egy videót. Itt jön a képbe a Videoticle.
Rosszabb a képe a YouTube-nak? A koronavírus az oka A Netflix után ők is lejjebb vettek a minőségből, hogy jobban menjen a távmunka.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.