A Daymak elektromos autója gyorsabb lesz, mint egy Tesla Roadster, pedig csak három kereke van

2021 / 03 / 27 / Bobák Zsófia
A Daymak elektromos autója gyorsabb lesz, mint egy Tesla Roadster, pedig csak három kereke van
A Spiritus a gyártója szerint kevesebb mint 1,9 másodperc alatt fog 100 km/h-ra gyorsulni, és olyan érzés lesz vezetni, mint egy gokartot.

A kanadai Daymak cég előrukkolt már néhány érdekes ötlettel az elektromos járművek fejlesztésének területén, 2011-ben például bemutatták a Shadow E-bike-ot, amely a világ első vezeték nélküli elektromos biciklije volt. A kerékpár kerekein a küllőket borítás fedte, a motor ezek alatt helyezkedett el, a vezetékek pedig eltűntek, így a bicikli teljesen más dizájnt kapott, mint amit az elektromos kerékpároktól meg lehetett szokni. A cég ezenkívül többféle napelemes járművet is piacra dobott: strapabíró biciklit, rollert és zárt robogót is.

A legújabb fejlesztés az az elektromos autó, amely az elképzelések szerint gyorsabb lesz, mint egy Tesla Roadster, vagyis kevesebb, mint 1,9 másodperc alatt fogja a 100 km/h sebességet elérni. A Daymak szerint a Spiritus 1,8 másodperc alatt gyorsul majd 60 m/h-ra (96 km/h), ezzel ugyan egy kicsivel elmarad a világ leggyorsabb elektromos autójától, amely a japán Aspark Owl (1,72 másodperces gyorsulással), de a legtöbb versenytársát így is lekörözi.

Ami már csak azért is szép teljesítmény, mert a Spiritusnak eggyel kevesebb kereke van, mint a hagyományos autóknak.

A kétüléses, háromkerekű kialakítás a vezetés élményét a gyártó szerint a gokart kocsik hajtásához teszi hasonlóvá, csak egy kicsit gyorsabb formában. Az autó rendelkezik Wi-Fi kapcsolattal, beépített napelemmel, mely a tetőn és a konzolon is megtalálható, az akkumulátorja két óra alatt feltölthető és a maximális sebessége 130 km/h felett van. Az egy feltöltéssel elérhető távolság akár 480 kilométer is lehet. A műszerfalon hét képernyő is helyet kapott, valamint négy kamera biztosítja a 360 fokos látószöget, a kamerák pedig a leírás szerint felvételt készítenek a vezetésről. Ezek az adatok az Ultimate verzióra vonatkoznak, de lehet egy fokkal "hétköznapibb" típusát is kapni. A Spiritus Delux 6,9 másodperc alatt gyorsul 60 m/h-ra és 290 kilométer a hatótávja. A háromkerekű forma miatt nem sok minden fér a járműbe a sofőrön és egy utason kívül, de az Ultimate-ben azért helyet szorítottak a két palacktartó mellett még két bőrönd számára is.

Az autók egyelőre még nem készültek el, ugyanis a Daymak csak most indította el a crowdfounding, vagyis közösségi finanszírozású oldalát, amelyen keresztül elő lehet rendelni a kocsikat júliusig. A cég szeretne a kampány alatt 50 000 megrendelést begyűjteni, amely lehetővé tenné, hogy 2023-ban elkezdődhessen a gyártás és kiszállítás a vevők számára. Az autó Delux változata 18 495 dollárba (5 millió 700 ezer forint) fog kerülni azzal az árcsökkentéssel együtt, amelyet jelenleg ajánl a cég a száz dolláros lététért cserébe, az Ultimate pedig 149 000 dollár (45 millió 800 ezer) lesz.

(Forrás: Interesting Engineering, Fotó: Daymak)

További cikkek a témában:

Elon Musk szerint a jövőre érkező Tesla Roadster képes lesz lebegni a föld felett A Tesla tulajdonosa néhány éve már belebegtette, hogy a SpaceX-től kölcsönvett technológiával egy különleges hajtóművel szerelné fel a jövőre érkező sportkocsit, de úgy tűnik, azóta jelentősen továbbgondolta az ötletet.
Napelemes tetőt kapott a Hyundai új elektromos autója A Hyundai kedden mutatta be az új elektromos crossoverét, az Ioniq 5-öt, ami nemcsak szupergyorsan tölthető, de akár más elektromos autókat is feltölthetünk vele.
A Renault bemutatta az egyik legolcsóbb, Magyarországon is kapható elektromos autót A Dacia Spring csak jövőre érkezik meg Magyarországra, de az előrendelés már megkezdődött.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
Az Astrolab, az Intuitive Machines és a Lunar Outpost kapta a lehetőséget arra, hogy új rovert fejlesszen a leendő holdi missziók számára.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!