Ahogy az államok sorra jelentik be, melyik év lesz az utolsó, amikor a területükön belsőégésű motoros járműveket lehet még árulni, a gyártók is egyre határozottabbak a szénhidrogén-alapú járművek gyártásának lezárási céldátumát illetően.
A General Motors, az autóipar egyik legnagyobb mamutja, amely 112 éve gyárt benzines autókat, 2035. után már csak elektromos vagy hidrogénüzemű személyautókat fog készíteni: az amerikai V8-legendárium hamarosan hivatalosan is a múzeumokba kerül a közutakról.
A cég CEO-ja, Mary Barra egy tegnapi LinkedIn-posztban "biztonságosabb, zöldebb és jobb jövő"-ről beszélt és arról, hogy reméli, példájuk már ipari szereplőket is a váltásról való döntésre ösztönöz. És ezt annak a cégnek az első embere mondta, amely vállalat a civil Hummert, a Corvette-et, a Cadillac Escalade-et adta a világnak.
Az amerikai gyártó persze nem az első az autóiparban, aki már közölte, mikor számol le a régi technológiákkal, viszont az ő határidejük az egyik legszűkebb vállalás. A stratégia követéséhez a GM 27 milliárd dollárt fektet az elektromos autók fejlesztésébe és 2025-ig harminc új villanyautót dob piacra.
A GM nem csak az általa gyártott járművekkel, saját gyártási folyamataival is megcélozta a CO2-kibocsátás csökkentését, sőt: befejezését. A cég 2040-ben szeretné elérni a teljesen karbonsemleges működést. Ahol technológiai okokból nem megoldható a szén-dioxid-emisszió felszámolása, ott a kibocsátást a tervek szerint a légköri CO2 megkötésével kompenzálják majd.
(Automotive News)