A General Motors 2035 után nem gyárt többé benzines vagy dízel autót

2021 / 01 / 29 / Rácz Tamás
A General Motors 2035 után nem gyárt többé benzines vagy dízel autót
A végső visszaszámlálás az amerikai gyártónál is elindult.

Ahogy az államok sorra jelentik be, melyik év lesz az utolsó, amikor a területükön belsőégésű motoros járműveket lehet még árulni, a gyártók is egyre határozottabbak a szénhidrogén-alapú járművek gyártásának lezárási céldátumát illetően.

A General Motors, az autóipar egyik legnagyobb mamutja, amely 112 éve gyárt benzines autókat, 2035. után már csak elektromos vagy hidrogénüzemű személyautókat fog készíteni: az amerikai V8-legendárium hamarosan hivatalosan is a múzeumokba kerül a közutakról.

A cég CEO-ja, Mary Barra egy tegnapi LinkedIn-posztban "biztonságosabb, zöldebb és jobb jövő"-ről beszélt és arról, hogy reméli, példájuk már ipari szereplőket is a váltásról való döntésre ösztönöz. És ezt annak a cégnek az első embere mondta, amely vállalat a civil Hummert, a Corvette-et, a Cadillac Escalade-et adta a világnak.

Az amerikai gyártó persze nem az első az autóiparban, aki már közölte, mikor számol le a régi technológiákkal, viszont az ő határidejük az egyik legszűkebb vállalás. A stratégia követéséhez a GM 27 milliárd dollárt fektet az elektromos autók fejlesztésébe és 2025-ig harminc új villanyautót dob piacra.

A GM nem csak az általa gyártott járművekkel, saját gyártási folyamataival is megcélozta a CO2-kibocsátás csökkentését, sőt: befejezését. A cég 2040-ben szeretné elérni a teljesen karbonsemleges működést. Ahol technológiai okokból nem megoldható a szén-dioxid-emisszió felszámolása, ott a kibocsátást a tervek szerint a légköri CO2 megkötésével kompenzálják majd.

(Automotive News)

 

 

 

 

Ez is érdekelhet:

Itt a következő elektromos BMW, az iX Az iX óriási változásokat hoz a márka életében, amiket sokáig kell még emésztgetniük a BMW rajongóinak.

Az orosz önvezető autó pont úgy vezet, mint egy valódi sofőr Las Vegasban lehetőségünk volt rá, hogy kipróbáljuk a Yandex robotautóját, amiben az a legfurcsább, hogy mennyire nem furcsa.

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.