A General Motors 2035 után nem gyárt többé benzines vagy dízel autót

2021 / 01 / 29 / Rácz Tamás
A General Motors 2035 után nem gyárt többé benzines vagy dízel autót
A végső visszaszámlálás az amerikai gyártónál is elindult.

Ahogy az államok sorra jelentik be, melyik év lesz az utolsó, amikor a területükön belsőégésű motoros járműveket lehet még árulni, a gyártók is egyre határozottabbak a szénhidrogén-alapú járművek gyártásának lezárási céldátumát illetően.

A General Motors, az autóipar egyik legnagyobb mamutja, amely 112 éve gyárt benzines autókat, 2035. után már csak elektromos vagy hidrogénüzemű személyautókat fog készíteni: az amerikai V8-legendárium hamarosan hivatalosan is a múzeumokba kerül a közutakról.

A cég CEO-ja, Mary Barra egy tegnapi LinkedIn-posztban "biztonságosabb, zöldebb és jobb jövő"-ről beszélt és arról, hogy reméli, példájuk már ipari szereplőket is a váltásról való döntésre ösztönöz. És ezt annak a cégnek az első embere mondta, amely vállalat a civil Hummert, a Corvette-et, a Cadillac Escalade-et adta a világnak.

Az amerikai gyártó persze nem az első az autóiparban, aki már közölte, mikor számol le a régi technológiákkal, viszont az ő határidejük az egyik legszűkebb vállalás. A stratégia követéséhez a GM 27 milliárd dollárt fektet az elektromos autók fejlesztésébe és 2025-ig harminc új villanyautót dob piacra.

A GM nem csak az általa gyártott járművekkel, saját gyártási folyamataival is megcélozta a CO2-kibocsátás csökkentését, sőt: befejezését. A cég 2040-ben szeretné elérni a teljesen karbonsemleges működést. Ahol technológiai okokból nem megoldható a szén-dioxid-emisszió felszámolása, ott a kibocsátást a tervek szerint a légköri CO2 megkötésével kompenzálják majd.

(Automotive News)

 

 

 

 

Ez is érdekelhet:

Itt a következő elektromos BMW, az iX Az iX óriási változásokat hoz a márka életében, amiket sokáig kell még emésztgetniük a BMW rajongóinak.

Az orosz önvezető autó pont úgy vezet, mint egy valódi sofőr Las Vegasban lehetőségünk volt rá, hogy kipróbáljuk a Yandex robotautóját, amiben az a legfurcsább, hogy mennyire nem furcsa.

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.


Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Az új anyaggal olyan repülőket lehetne gyártani, amelyek szárnya mindig képes az aerodinamikai szempontból legelőnyösebb formát felvenni.
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Az ukrajnai háború tűzében születik meg a jövő harckocsija – de milyen lesz? Ez derül ki a cikkünkből.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.