Korunk egyik legmeghatározóbb környezeti problémája, hogy a megvásárolt, valamint a vendéglátóhelyeken készült ételek egyharmada felhasználás nélkül egyenesen a szemétben landol. Az így keletkezett hulladék felelős a kibocsátott üvegházhatású gázok tíz százalékáért.
A magyar háztartások évente 1,8 millió tonna élelmiszert dobnak ki,
amely a környezeti károk mellett azt is jelenti, hogy az előállításhoz szükséges rengeteg munka és alapanyag is kárba vész.
Mivel a Starbucks kávézólánc missziójának tekinti az élelmiszerhulladék mennyiségének csökkentését, ezért idén májusban összefogott a Munch ételmentő platformmal, hogy közösen tegyenek lépéseket egy élhetőbb bolygóért.
Aki esetleg nem ismerné, a Munch egy gyors ütemben fejlődő, hazai vállalkozás, amelyen keresztül már jelenleg több, mint kétszáz vendéglátóhely, köztük éttermek, pékségek, boltok és szállodák értékesítik kedvezményesen az el nem adott, de jó minőségű ételeit több magyarországi településen. Bár alig negyedév telt el a két cég együttműködésének megszületése óta,
mostanra mégis több mint egy tonnányi (1,336 kilogramm) élelmiszert sikerült megmenteni,
és megsemmisítés helyett a vásárlókhoz eljuttatni. A kávézólánc kétezer-kétszázhuszonnyolc dobozt, amelyben összesen hatezer-hatszáznyolcvannégy darab élelmiszer található, értékesített a májustól júliusig tartó időszakban a Munch platformon.
Kerek Fanni, a Starbucks Magyarország brand managere szerint a Starbucks számára kiemelten fontos, hogy a tőle telhető legnagyobb mértékben csökkentse a környezeti terhelését. Ahogy fogalmazott a Rakétának eljutott közleményükben, "örömmel tapasztalták, hogy a Munch platformmal közös együttműködésük már a kezdeti szakaszban mekkora jelentőséggel bír a hazai élelmiszerpazarlás megakadályozásában."
Hozzátette: mindez természetesen kizárólag a vásárlók közreműködésével valósulhatott meg. Kerek Fanni rendkívül inspirálónak tartja, hogy egyre több tudatos fogyasztó keresi és alkalmazza a környezettudatos megoldásokat. A Starbucks ezért a jövőben is igyekszik minden olyan lehetőséget megragadni, amellyel tehet valamit a zöldebb környezetért.
(Fotó: Starbucks Magyarország)