A marshelikopter februárban, a Perserverance marsjáróval együtt érkezett meg az égitestre, ahol április óta számos repülést hajtott végre. Bár a NASA eredeti célja eredetileg csak annyi volt az Ingenuityvel, hogy megvizsgálják, mennyire működőképes egy helikopter a földinél jóval ritkásabb marsi levegőben, a jármű alaposan felülmúlta az elvárásokat, hiszen a tervezett ötnél jóval többször emelkedett a levegőbe.
Az Ingenuity legutóbbi, szám szerint a kilencedik repülésére július 5-én került sor, ezúttal a NASA kutatói viszont már nem magát a helikoptert vizsgálták, hanem úgy döntöttek, hogy az eredeti tervekkel ellentétben az Ingenuityt is bevonják a Perseverance küldetésébe. A helikopter az eddiginél jóval messzebbre, 625 méteres távolságra repült, eközben pedig színes fotókat készített a sziklákkal és homokdűnékkel borított Séítah régió távolabbi részeiről, amelyet a Persevereance csak több hónap alatt érhetett volna el. Mivel a marsjáró júniusban megkezdte a fő küldetését, vagyis az ősi marsi mikróbák utáni kutatást, a fotók alapján a NASA kutatói sokkal pontosabban tudják majd kiválasztani, hogy hova érdemes küldeni a rovert, rengeteg időt spórolva meg.
A legutóbbi repülés előkészítése nem volt egyszerű feladat, hiszen az Ingenuity automata navigációs rendszerét eredetileg úgy programozták, hogy csak sík terep felett fog repülni, így a küldetés előtt a mérnököknek bele kellett nyúlniuk a helikopter kódjába, hogy a sziklás talajt is sík felületként értelmezze. A NASA egyelőre nem adott ki infót arról, hogy még hány küldetést terveznek az Ingenuityvel, de a marsjárókhoz hasonlóan minden bizonnyal addig fogják használni, ameddig működőképes lesz.
(NASA, The Verge, Fotó: NASA/JPL-Caltech)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR