A Volvo olyan svéd acélból akar autókat gyártani, melynek előállítása nem jár CO2-kibocsátással

2021 / 06 / 16 / Rácz Tamás
A Volvo olyan svéd acélból akar autókat gyártani, melynek előállítása nem jár CO2-kibocsátással
A Volvónak nem elég, hogy 2030 után autói már nem bocsátanak ki szén-dioxidot: 2040-ig azt is el akarják érni, hogy a gyártás - ideértve az acélgyártást is - szintén karbonsemleges legyen.

A Volvo Cars (a svéd márka személyautó-üzletága) közös kutatási-fejlesztési munkába kezdett az SSAB nevű svéd acélgyártóval, hogy autóipari minőségű acélt állíthassanak elő, fosszilis energiahordozók felhasználása nélkül. Ez a közös vállalkozás egy másik, óriáscégek közti acélipari dekarbonizációs kezdeményezéshez kapcsolódik. Ez a HYBRIT program, melyet az SSAB a vasérc-feldolgozó LKAB-vel és a Vattenfall energetikai vállalattal közösen indított az acélgyártás "megszabadítására" a fosszilis energiától. A HYBRIT célja, hogy a vasipari energia forrása szén, olaj és földgáz felhasználása nélkül előállított elektromos energia illetve hidrogén legyen. Az eredmény: karbonlábnyom nélküli acél!


A HYBRIT-projekt pilot-üzeme

Az autógyártók közül a szerdai bejelentés szerint a Volvo lehet az első, amely kap az SSAB luleåi pilot-üzemében készült karbonlábnyom-mentes acélból. A Volvónál az első tonnákat tesztelésekhez használják majd fel illetve egy koncepciómodellt is ebből a tiszta svéd acélból akarnak megépíteni.

Az SSAB úgy gondolja, 2026-ra már kereskedelmi mennyiséget lesznek képesek előállítani a CO2-emisszió nélkül készülő acélból, a Volvo pedig szeretne az első autógyártó lenni, amely szériaautóiban ezt az új eljárással készült anyagot használja.


A jövő elektromos Volvóinak talán már a gyártásuk is CO2-semleges lehet, nem csak a használatuk

A Volvo a leginkább ambiciózus autógyárak közé tartozik, ami autói üzemeltetése során keletkező CO2 csökkentését illet: 2030-ra már csak elektromos autókat szeretnének készíteni. Emellett viszont maguknak a kocsiknak a karbonlábnyomát is csökkenteni akarják. A világ acélipara a globális CO2-emisszió körülbelül 7 százalékáért felelős. A Volvo számításai szerint a belsőégésű motoros autóik gyártása során keletkező szén-dioxid 35, az elektromos autóik gyártásánál a légkörbe kerülő CO2 20 százaléka a a felhasznált acél karbonlábnyomából származik. A fosszilis energia nélkül legyártott acél felhasználása tehát szükséges eszköz a Volvo másik kitűzött klímavédelmi céljának eléréséhez: a cég 2040-re teljesen klímasemleges vállalattá kíván válni.

További cikkek a témában:

Nem a szegények fogják megfizetni az emelkedő szén-dioxid kvóták árát az Európai Bizottság szerint Frans Timmermans klímaügyi biztos szerint nem kell a bolygó jóléte és az emberek jóléte között választani a jövőben, annak ellenére sem, hogy az EU júliusban készül kibővíteni az üvegházhatású gázok kibocsátásának beárazását.
Veszélyesen megugrott májusban a CO2-szint a világon, és a magyarok különösen rosszul bánnak az erőforrásokkal Nem csak a magas CO2 koncentráció probléma, hanem hogy a trendek szerint ez egyre csak nő, Magyarország pedig különösen rosszul teljesít a környezetvédelem terén: ha rajtunk múlna már a héten feléltük volna a bolygó éves erőforrásait.
Reális esély van rá, hogy már öt éven belül elérjük a 1,5 Celsius-fokos globális hőmérséklet-emelkedést A világ országai a 2015-ös párizsi klímaegyezményben 1,5 Celsius-foknál húzták meg azt a határt, ami felé semmiképp sem lenne szabad emelkednie a bolygó átlaghőmérsékletének az iparosodás előtti időszakhoz képest ahhoz, hogy elkerüljük a klímakatasztrófát.


1 éves ROADSTER előfizetés + Renoir – A Festő és Modelljei kiállítás páros belépőjegy: 12 990 Ft
Válassz egyet a ROADSTER magazin szuper előfizetési ajánlatai közül!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.