Alighogy felfedezték, a Föld mellett húzott el egy aszteroida

2021 / 09 / 11 / Perei Dóra
Alighogy felfedezték, a Föld mellett húzott el egy aszteroida
A kisméretű aszteroidát a Mount Lemmon-i Obszervatórium csillagászai észlelték szeptember hetedikén.

A 2021 RS2 jelzést kapott égitest másnap meg is közelítette bolygónkat, ennél közelebb pedig idén még egyetlen objektumot sem azonosítottak.

Az aszteroida 15 340 kilométerre járt a Földtől, ami csillagászati szempontból elenyésző távolságnak számít.

Felfedezői három és fél méter szélességűre becsülik a 2021 RS2-őt, ami ha el is találta volna a Földet, akkor a légkörben biztosan megsemmisül. Az ugyanakkor bizonyos, hogy ezt a folyamatot látványos fényjelenség kísérte volna.

Érdekesség, hogy a 2021 RS2-hez hasonló méretű aszteroidák meglehetősen nehezen azonosíthatók, néhány évtizeddel ezelőtt például még lehetetlen lett volna egy, a mostanihoz hasonló észlelés. A technológia fejlődése azonban lehetővé teszi a kutatók számára, hogy egyre több kis égitestet felfedezhessenek, ezért folyamatosan azon fáradoznak, hogy a lehető legtöbb, a Föld közelében keringő égitestet beazonosítsák.

(A fotó illusztráció, forrása: Unsplash/NASA)

Az amerikai Űrhaderő feje szerint Kína rendelkezik műhold-megsemmisítő technológiával Ráadásul bármilyen potenciális konfliktus során be is vetnék ezeket – egyre inkább kirajzolódik, hogy ami tegnap még a légtér kontrollja volt, az új konfliktusok során az már a világűr dominálása.

Füst és égő anyag miatt szólalt meg a riadó a Nemzetközi Űrállomáson Riadó verte fel az idősödő űrállomást, miután a legénység tagjai füst- és égett műanyag szagot éreztek.

Találtak egy új, extrém forróságú Jupiter típusú égitestet Az égitest mérete kétszerese a Jupiterének, pályája döntött, felszínét pedig pokoli forróság uralja.