Az incidens az oroszok lakóegységként funkcionáló Zvezda moduljában történt – számolt be róla a BBC. Az elmúlt időszakban láthatóan szaporodnak a problémák az 1998-ban építeni kezdett, és mindössze 15 évnyi működési időre tervezett állomáson: korábban szintén a Zvezda modul szivárgott, még a nyáron megbokrosodott dokkolás után az oroszok frissen fellőtt, és az űrállomáshoz csatlakoztatott Nauka modulja, legutóbb pedig a szintén orosz Zarja modulon fedeztek fel felszíni repedéseket. A Nauka-incidens kapcsán Jim Oberg, a NASA egy korábbi mérnöke, azóta szakújságíró olyan végkicsengéssel írt cikket, hogy az orosz–amerikai (űr)diplomáciai jó viszony megtartása miatt talán már egy nagyobb katasztrófa is készülődik, hiszen a Nauka kapcsán is szemet hunytak egyes biztonsági kérdések felett.
A mostani esetnél akkor érezték a füstszagot, amikor újratöltötték az állomás akkumulátorait, míg az égett műanyag szaga az orosz oldalról terjedt át az amerikaira. Az Orosz Szövetségi Űrügynökség/Roszkoszmosz tájékoztatója szerint később az összes rendszer normálisan működött, és a legénység visszatért a „szokásos kiképzési feladatokhoz”. A baj tényleg nem lehetett nagy, hiszen a NASA szerint a csütörtökre tervezett űrséta sem fog elmaradni. Tavaly a Roszkoszmosznál még úgy nyilatkoztak, hogy az állomás megbízható működése 2030 után már nem szavatolható. Vlagyimir Szolovjov, az ISS orosz szegmensének repülési igazgatója a Zarja repedései kapcsán pedig úgy nyilatkozott, hogy az ISS fedélzeti rendszerei mostanra nagyrészt elavultak, így hamarosan olyan károk keletkezhetnek a Nemzetközi Űrállomásban, amelyeket nem lehet kijavítani.
Szolovjov korábban azt is mondta, hogy:
„2025 után az ISS fedélzetén számos elem lavinaszerű meghibásodására számíthatunk.”
Hosszútávon az oroszok egyébként saját űrállomást terveznek, míg a NASA vezetője, Bill Nelson korábban úgy nyilatkozott, hogy az állomás remélhetőleg még 2030-ig üzemben marad, majd ezt követően a feladatait kereskedelmi állomások vehetnék át.
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR