Kézben tartott mobiltelefonnal autózni nem csak tilos, veszélyes is - de a mobilunkon navigálunk, dolgozunk, tartjuk a kapcsolatot a családunkkal, amiről menet közben sem szívesen mondunk le. Az Apple 2014-ben, a Google 2015-ben mutatta be a Carplay-t illetve Android Autót; mindkét rendszer lényege, hogy ahelyett, hogy a kocsink beépített informatikai rendszereire hagyatkoznánk, vagy az ölünkben lévő telefonra figyelnénk, az autó kijelzője tükrözni tudja, ami a telefonunkon történik. A két óriás így nem csak a vállalati lelkiismeretét nyugtatta meg, a figyelmünk egy újabb fontos szeletét vette az irányítása alá.
Az Android Auto segítségével információkat kérhetünk a Google Segédtől, tudjuk irányítani a Google Mapset, hívásokat indíthatunk, követhetjük, ami chaten történik, és a zenét is vezérelhetjük innen; a legfontosabb appoknak elkészítették a vezetésre optimalizált, kevesebb információt tartalmazó változatát a platformhoz. Már ha az országban elérhető a szolgáltatás - és eddig nem ez volt a helyzet. Az Autónavigátoron idén áprilisban még külön cikkben foglalkoztak azzal, hogy hogyan lehet kikerülni a korlátozásokat, ám mostantól erre nem lesz szükség - adta hírül a 9to5Google.
Az Android 10-et futtató mobilok külön alkalmazás nélkül is tudják az Android Autót, míg Android 9-en még le kell tölteni az appot - és persze szükség van egy autóra, ami támogatja azt. Mivel a magyar kocsik átlagéletkora valahol 14 év körül mozog, ezért a legtöbben valószínűleg előbb fogunk tudni új autórádiót venni, mint új autót; itthon is elérhető több olyan modell, amikkel nem kell várni a következő kocsiig, hogy használjuk a szolgáltatást. A legtöbbnél egy vezetékre is szükségünk lesz, hogy összekössük az autót a telefonunkkal, de egy leleményes erdélyi fejlesztő már ezt a problémát is megoldotta.
A rendszerrel kompatibilis autók és hifik listáját a Google-nél, az Android Auto weboldalán lehet ellenőrizni.
(Fotó: Maurizio Pesce/Flick, BMW)