Azt mondja a bicikli az autónak: ne gázolj el, kérlek!

2021 / 01 / 31 / Rácz Tamás
Azt mondja a bicikli az autónak: ne gázolj el, kérlek!
A Ford, a Trek, a Bosch és néhány IT-cég közösen fejleszti a B2V, azaz a bicycle-to-vehicle elektronikus kommunikációt.

A detroiti Tome szoftverfejlesztő csapat számos, a közlekedés technológiájában érdekelt világcég támogatásával olyan rendszeren dolgozik, amely a közúti forgalom legsebezhetőbb járműveit és akár a gyalogosokat is bekapcsolná a tárgyak közti elektronikus kommunikációba.

A V2V (Vehicle to Vehicle) vagy C2X (Car to X), vagyis a járművek közti illetve az autók és a forgalom statikus eszközei közti adatforgalom (úgy is, mint az IOT, az Internet of Things egyik szakiránya) a balesetmegelőzés illetve a hatékony forgalomszervezés egyik kulcseszköze. A Tome és partnerei (köztük a Ford, a Bosch, a Trek kerékpárgyártó, az elektromos bicikli-hajtásokat is gyártó Panasonic és még sok cég) azt szeretnék, ha ebből az adatforgalomból a közlekedés legsebezhetőbb résztvevői sem maradnának ki.

A munkának a tavalyi évben új lendületet adtak a pandémia által megváltoztatott közlekedési szokások. A tömegközlekedés helyett világszerte sokan tértek át egyéni közlekedésre, a kerékpárok, e-rollerek, robogók száma sok nagyvárosban jelentősen megemelkedett.

A fejlesztés végterméke egy olyan, viselhető vagy a bringára, rollerre szerelhető eszköz lehet, amely illeszkedik a járművek elektronikus kommunikációs keretrendszerébe és nemcsak az új kerékpárokat lehet vele gyárilag felszerelni, hanem alkalmas arra, hogy bárki akár egy Csepel Tacskóval is láthatóvá váljon vele az élő forgalom adatcseréjének. A Trek például a legutóbbi CES-en egy kerékpárlámpába épített mobileszközt mutatott be, amely a V2V-hálózatba kapcsolódva a legújabb elektronikával felszerelt autók számára képes jelezni a biciklis jelenlétét, helyzetét.

A Tome és partnercégei B2V, Bicycle to Vehicle néven hivatkoznak a V2V rendszert kiegészítő kommunikációs szabványra, de az új eszközöket nem csak a kerékpárosoknak szánják. Alkottak egy másik betűszót is, a VRUs-t: ez a Vulnerable Road Users, azaz a sebezhető úthasználók köre. A rövidítés talán nem a legszerencsésebben veszi ki magát ezekben a koronás időkben, de az igaz, hogy miként a pici vírusok, a forgalom legkisebb szereplőinek jelenléte is olyan veszélyhelyzeteket okoz a mindennapokban, amelyre a nagyoknak is oda kell figyelni.

További cikkek a témában:

Jönnek az elektromos traktorok is a villanyautók nyomában A mezőgazdasági vontatók szubkultúrájában ugyanolyan harc folyik a nagy tradicionális márkák és a startupok között, mint a személyautóknál.

Az önvezető autózás következő szintje: amikor külön sávot kapnak az autonóm autók Már miért kéne nekik külön sáv? Hát pont az a lényeg, hogy képesek maguktól is elközlekedni az emberi sofőrös autók között, nem?

A Cadillac szerint elektromos légitaxi és önvezető furgon kombója lesz a jövő luxusautója Az autóipar radikális változásának újabb mérföldköve: a luxusautó-gyártó, aki luxusmobilitási szolgáltató akar lenni.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.