Csak a kijelölt helyeken lehet majd otthagyni a bérrollereket Budapesten

2021 / 12 / 17 / Pőcze Balázs
Csak a kijelölt helyeken lehet majd otthagyni a bérrollereket Budapesten
A Fővárosi Közgyűlés egyebek mellett arról is szavazott, hogy szabályozza az egyelőre városszerte össze-vissza elszórt megosztott kerékpárok és rollerek parkolását.

A Budapesti Közlekedési Központ a hét elején írt arról a javaslatról, amit a Mérce szerint szerdán meg is szavazott Budapest vezetése. A BKK által "rollerkáosznak", általunk "rollerhorrornak" nevezett helyzet megoldását a főváros és a kerületi önkormányzatok abban látják, hogy szerte a városban mikromobilitási pontokat létesítenek. A belvárosban sűrűn, a külső kerületekben ritkábban. Ezeknek a feladata, hogy kijelölt parkolóhelyekként működnek, amelyeket nem csak a bérbeadással foglalkozó cégek járművei, hanem bármely kerékpár és roller használhat. A szolgáltatók ezért bérleti díjat fizetnek az önkormányzatoknak, illetve a Mérce szerint büntetésre számíthatnak azok a cégek, amelyek nem ezekre a pontokra helyezik ki járműveiket.

Kiderült, hogy mi volt az oka a rakparton összegyűlt rengeteg rollernek A Lime elektromos bérrollerei egyszerűen leállítják magukat, amikor átlépik a kerület határát, de a Budavári Önkormányzatnál már megtalálták a megoldást a helyzetre.

A főváros nem kitiltani, hanem szabályozni akar

Az a javaslatot bemutató szöveg alapján egyértelmű, hogy Budapest a megoldást nem a mikromobilitás tiltásában vagy visszaszorításában látja. A BKK szerint az ilyen közlekedési eszközök alkalmasak arra, hogy a közösségi közlekedéssel kombinálva visszaszorítsák az indokolatlan, túl rövid távon történő autózást, különösen az utazás utolsó kilométerein. Gyorsabbnak és csendesebbnek írják le a mikromobilitási eszközöket, amibe beleértik az elektromos motorral és az anélkül működő rollereket és kerékpárokat is.

A vita külföldön már régóta zajlik

A világ nagyvárosaiban évek óta téma, hogy pontosan hogyan hozható összhangba a közlekedésnek ez a módja a megszokott keretekkel és szabályokkal. Például miközben a magyar fővárosban "jellemzően 25 km/h" alatti sebességűként írják le ezeket a járműveket, addig Párizs nemrég drasztikus lépésre szánta el magát: úgy döntöttek, hogy a városban 10 km/h lesz a maximális sebessége a bérelhető elektromos rollereknek. Franciaországban korábban több lépésben korlátozták ezeknek a használatát, azt is, hogy kik, és azt is, hogy hol közlekedhetnek így. A magyar KRESZ-szabályok tervezett változásairól még szeptemberben írtunk a Rakétán.

(Fotó: Getty Images, BKK)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.