Egy futót sem fog tudni megelőzni, aki elektromos rollerrel akar közlekedni Párizsban

2021 / 11 / 29 / Pőcze Balázs
Egy futót sem fog tudni megelőzni, aki elektromos rollerrel akar közlekedni Párizsban
Párizs önkormányzata úgy döntött, hogy a közösségi elektromosroller-szolgáltatások járművei nem mehetnek többel 10 km/h-nál, ami alig gyorsabb, mint a kényelmes kocogás. A döntés hátterében balesetek állnak.

A TechCrunch-on olvasható hír szerint különösen egy idén júniusban történt, tragikus eset hozta lépéskényszerbe a városvezetőket: két nő a Szajna-parton rollerezett, amikor elütöttek valakit, majd segítségnyújtás nélkül távoztak. Az illető néhány nappal később a kórházban elhunyt. A cikk szerint csak idén közel háromszáz baleset történt ilyen járművekkel, háromszázhuszonkilenc sérülttel és két halottal.

Persze Franciaországban már korábban is többször foglalkoztak a népszerű közlekedési eszköz szabályozásával: két éve arról írtunk a Rakétán, hogy betiltották a 25 km/h-nál gyorsabb eszközöket, valamint kikötötték, hogy tizenkét év alatt, illetve járdákon nem szabad azokat vezetni. Idén júliusban a turisták kedvenc úti céljainál vezettek be sebességkorlátozást, szeptemberben pedig már minden kerület meghatározhatta, hogy mely útjait szeretné "lassított úttá" nyilváníttatni. Ezt a szolgáltatók tiszteletben is tartották, ám mostantól az egész városban 10 km/h lesz a maximális tempó.

Miért éppen Párizs?

Ahogyan a TechCrunch kiemeli, a francia főváros a világ utazóinak egyik kedvenc célpontja, így nem csoda, hogy egy ponton tizenhat cég szeretett volna közösségi elektromos roller flottát működtetni ott. Az önkormányzat ezután három vállalatnak, a Budapesten is működő Lime-nak és Tiernek, illetve a Dottnak adott erre engedélyt, ami egy féléves hosszabbítás után végül 2023 februárjában jár majd le. A budapesti helyzet nehézségeiről többször írtunk a Rakétán, a szabályos közlekedés és a szabályos parkolás szempontjából is.

A koronavírus-járvány kitörése után úgy tűnt, hogy a közösségi elektromos rollerezésnek befellegzett, ám egy fél évvel később a Lime pénzügyei már kezdtek sokkal derűsebb képet festeni a megváltozott közlekedési szokásokról. Hamarosan kiderül, hogy a városvezetők szigorával is ilyen jól elbírnak-e.

(Borítókép: Vlad Bejenaru/Unsplash)

További cikkek a témában:

Kiderült, hogy mi volt az oka a rakparton összegyűlt rengeteg rollernek A Lime elektromos bérrollerei egyszerűen leállítják magukat, amikor átlépik a kerület határát, de a Budavári Önkormányzatnál már megtalálták a megoldást a helyzetre.

Szinte lehetetlen elektromos rollerrel szabályosan közlekedni Budapesten Ha nincs bukósisakod, jogsid és kötelező biztosításod, elméletben több mint százezer forintra is büntethetnek. Ha van, akkor már csak az életedet kell kockáztatnod.

A TIER bevenné Budapestet – új elektromos roller-szolgáltató érkezett a fővárosba A TIER Európa vezető mikromobilitási szolgáltatója első lépésként az e-roller-programot indítja be a Budapesten, kifejezetten az európai városokra tervezett járművekkel.


Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.