Egy futót sem fog tudni megelőzni, aki elektromos rollerrel akar közlekedni Párizsban

2021 / 11 / 29 / Pőcze Balázs
Egy futót sem fog tudni megelőzni, aki elektromos rollerrel akar közlekedni Párizsban
Párizs önkormányzata úgy döntött, hogy a közösségi elektromosroller-szolgáltatások járművei nem mehetnek többel 10 km/h-nál, ami alig gyorsabb, mint a kényelmes kocogás. A döntés hátterében balesetek állnak.

A TechCrunch-on olvasható hír szerint különösen egy idén júniusban történt, tragikus eset hozta lépéskényszerbe a városvezetőket: két nő a Szajna-parton rollerezett, amikor elütöttek valakit, majd segítségnyújtás nélkül távoztak. Az illető néhány nappal később a kórházban elhunyt. A cikk szerint csak idén közel háromszáz baleset történt ilyen járművekkel, háromszázhuszonkilenc sérülttel és két halottal.

Persze Franciaországban már korábban is többször foglalkoztak a népszerű közlekedési eszköz szabályozásával: két éve arról írtunk a Rakétán, hogy betiltották a 25 km/h-nál gyorsabb eszközöket, valamint kikötötték, hogy tizenkét év alatt, illetve járdákon nem szabad azokat vezetni. Idén júliusban a turisták kedvenc úti céljainál vezettek be sebességkorlátozást, szeptemberben pedig már minden kerület meghatározhatta, hogy mely útjait szeretné "lassított úttá" nyilváníttatni. Ezt a szolgáltatók tiszteletben is tartották, ám mostantól az egész városban 10 km/h lesz a maximális tempó.

Miért éppen Párizs?

Ahogyan a TechCrunch kiemeli, a francia főváros a világ utazóinak egyik kedvenc célpontja, így nem csoda, hogy egy ponton tizenhat cég szeretett volna közösségi elektromos roller flottát működtetni ott. Az önkormányzat ezután három vállalatnak, a Budapesten is működő Lime-nak és Tiernek, illetve a Dottnak adott erre engedélyt, ami egy féléves hosszabbítás után végül 2023 februárjában jár majd le. A budapesti helyzet nehézségeiről többször írtunk a Rakétán, a szabályos közlekedés és a szabályos parkolás szempontjából is.

A koronavírus-járvány kitörése után úgy tűnt, hogy a közösségi elektromos rollerezésnek befellegzett, ám egy fél évvel később a Lime pénzügyei már kezdtek sokkal derűsebb képet festeni a megváltozott közlekedési szokásokról. Hamarosan kiderül, hogy a városvezetők szigorával is ilyen jól elbírnak-e.

(Borítókép: Vlad Bejenaru/Unsplash)

További cikkek a témában:

Kiderült, hogy mi volt az oka a rakparton összegyűlt rengeteg rollernek A Lime elektromos bérrollerei egyszerűen leállítják magukat, amikor átlépik a kerület határát, de a Budavári Önkormányzatnál már megtalálták a megoldást a helyzetre.

Szinte lehetetlen elektromos rollerrel szabályosan közlekedni Budapesten Ha nincs bukósisakod, jogsid és kötelező biztosításod, elméletben több mint százezer forintra is büntethetnek. Ha van, akkor már csak az életedet kell kockáztatnod.

A TIER bevenné Budapestet – új elektromos roller-szolgáltató érkezett a fővárosba A TIER Európa vezető mikromobilitási szolgáltatója első lépésként az e-roller-programot indítja be a Budapesten, kifejezetten az európai városokra tervezett járművekkel.


Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egy applikáción keresztül egyszerűbbé válik a töltőállomás-hálózat használata.
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.