A TechCrunch-on olvasható hír szerint különösen egy idén júniusban történt, tragikus eset hozta lépéskényszerbe a városvezetőket: két nő a Szajna-parton rollerezett, amikor elütöttek valakit, majd segítségnyújtás nélkül távoztak. Az illető néhány nappal később a kórházban elhunyt. A cikk szerint csak idén közel háromszáz baleset történt ilyen járművekkel, háromszázhuszonkilenc sérülttel és két halottal.
Persze Franciaországban már korábban is többször foglalkoztak a népszerű közlekedési eszköz szabályozásával: két éve arról írtunk a Rakétán, hogy betiltották a 25 km/h-nál gyorsabb eszközöket, valamint kikötötték, hogy tizenkét év alatt, illetve járdákon nem szabad azokat vezetni. Idén júliusban a turisták kedvenc úti céljainál vezettek be sebességkorlátozást, szeptemberben pedig már minden kerület meghatározhatta, hogy mely útjait szeretné "lassított úttá" nyilváníttatni. Ezt a szolgáltatók tiszteletben is tartották, ám mostantól az egész városban 10 km/h lesz a maximális tempó.
Ahogyan a TechCrunch kiemeli, a francia főváros a világ utazóinak egyik kedvenc célpontja, így nem csoda, hogy egy ponton tizenhat cég szeretett volna közösségi elektromos roller flottát működtetni ott. Az önkormányzat ezután három vállalatnak, a Budapesten is működő Lime-nak és Tiernek, illetve a Dottnak adott erre engedélyt, ami egy féléves hosszabbítás után végül 2023 februárjában jár majd le. A budapesti helyzet nehézségeiről többször írtunk a Rakétán, a szabályos közlekedés és a szabályos parkolás szempontjából is.
A koronavírus-járvány kitörése után úgy tűnt, hogy a közösségi elektromos rollerezésnek befellegzett, ám egy fél évvel később a Lime pénzügyei már kezdtek sokkal derűsebb képet festeni a megváltozott közlekedési szokásokról. Hamarosan kiderül, hogy a városvezetők szigorával is ilyen jól elbírnak-e.
(Borítókép: Vlad Bejenaru/Unsplash)