Világszerte egyre több olyan eset lát napvilágot, amikor a keresőóriás visszaéléseket követett el, és mivel a Google bűnössége már több alkalommal bebizonyosodott az ellene indult eljárásokban, egyre többen fel mernek lépni vele szemben.
Korábban itt a Rakétán is megírtuk, hogy Dél-Korea megbüntette a keresőóriást, most pedig rövid idő alatt másodszor is fogást talált rajta a kormány. Ezúttal egészen pontosan a Korea Fair Trade Commission, vagyis a helyi versenyhatóság.
A bírságra ugyanakkor már számíthatott a Google, az ellene indult vizsgálat ugyanis jóval korábban, lassan egy évtizede indult.
A dél-koreai versenyhatóság végül azért találta bűnösnek a techóriást, mert egy megállapodás aláírásához kötötte, hogy az olyan cégek, mint a Samsung vagy az LG megkapják az Androidot, a Google azonban kifejezetten megtiltotta nekik, hogy olyan módosított verziót telepítsenek a telefonokra, amit a keresőóriás nem hagyott jóvá. A hivatal ezért 207,4 milliárd dél-koreai wonosra, vagyis mintegy 52,5 milliárd forintra bírságolta a vállalatot.
A probléma gyökere egészen 2011-ig nyúlnak vissza, amikor is az LG és az Amazon közösen kiadták a Fire táblagépet, amin az Android módosított verziója futott. Az eszköz azonban sosem került fel a boltok polcaira, mert a cégek nem akarták megszegni a Google-lel kötött megállapodást.
Vagy ott volt az az eset, amikor a Samsung 2013-ban kiadta az első Galaxy Gear okosóráját, ami Android 4.3-as verziójával működött, a Google 'áldásos közbenjárására' azonban a Tizen operációs rendszerre kellett cserélni.
2018-ban pedig szintén az LG-nek akadályozta meg a Google néhány okoshangszóró, valamint egy Amazonnal közös televízió bevezetését.
A koreai versenyhatóság szerint a Google magatartása tehát nem csupán tisztességtelen volt, de számos izgalmas elektronikai termék létrejöttét is meghiúsította.
A Google azzal védekezik, hogy az antifragmentációs megállapodás eredeti célja az volt, hogy a dél-koreai vásárlók is magasabb színvonalú és jobb minőségű termékeket kapjanak, illetve szerették volna a fejlesztők dolgát is megkönnyíteni.
(Fotó: Unsplash/Kai_Wenzel)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR