Egy több mint 400 telephellyel rendelkező vállalat esetében azt természetesen lehetetlen lenne a jelenlegi feltételek mellett megvalósítani, hogy valaki nulla szén-dioxidot bocsásson ki, de ezt a Bosch különböző intézkedésekkel, például a megújuló energiába való befektetésekkel, zöld energia vásárlásával és az üzemeik energiahatékonyságának növelésével ellensúlyozza. Az idei CES-en a "Fenntartható #LikeABosch" mottó jegyében a vállalat egy újabb vállalást is bejelentett, ugyanis 2030-ig 15%-kal fogják csökkenteni a kibocsátást a teljes értékláncban, aminek jegyében - az autóipari beszállítók közül elsőként - csatlakoztak a Science-Based Targets kezdeményezéshez is. Ez nem lesz egyszerű feladat, hiszen a teljes értéklánc CO2-kibocsátásának a csökkentéséhez a beszerzéstől a termékek felhasználásáig mindenre figyelniük kell, de bizakodásra adhat okot, hogy idén már a Carbon Disclosure Project nevű nonprofit szervezet is felvette a Bosch-t az A-listájára, amelyen azok a vállalatok szerepelnek, amik aktívan tesznek a klímaváltozás megakadályozásáért.
A német vállalat számtalan különböző módon igyekszik csökkenteni a saját (és mások) széndixoid-kibocsátását, tavaly egy új startupot is alapítottak Bosch Climate Solutions néven, amelyen keresztül más társaságoknak segítenek zöldíteni a működésüket. Többek között ők értékesítik azt a felhőalapú energiaplatformot is, amely intelligens algoritmusokkal csökkenti a gépek energiafelhasználását, ezzel növel a gyártási folyamatok hatékonyságát. Ezt a platformot ma már a Bosch több mint száz telephelyén alkalmazzák, jelentős mértékben hozzájárulva a vállalat széndioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. A vállalat emellett csak a tavalyi évben 600 millió dollárt inevsztált az elektromos közlekedés fejlesztésébe, és sorra állítják át a gyáraikat is megújuló energiára.
Az AI (mesterséges intelligencia) és az IoT (dolgok internete) kombinációjából létrejövő AIoT elég gyakran került elő az idei CES első napján, Dr. Michael Bolle, a Bosch igazgatótanácsának tagja például arról beszélt, hogy nagyon komoly hangsúlyt fektetnek erre a területre, ami az energiahatékonyság mellett a koronavírus elleni küzdelemben is kulcsfontosságú szerepet játszik. Példaként a Bosch által kifejlesztett Vivalytic platformot hozta fel: a Bosch által kifejlesztett általános diagnosztikai eszköz mostanra már arra is képes, hogy egyszerre öt mintát teszteljen, és mindössze harminc perc alatt adjon megbízható PCR teszteredményt a koronavírus-fertőzöttségről. Az újfajta tesztet a vállalat szakemberei mindössze néhány hét leforgása alatt fejlesztették ki tavasszal, és mostanra már hárommillió embert teszteltek le ezzel a módszerrel.
A bemutatón a Bosch más AIoT-megoldásokat is prezentált, amik szintén szerepet játszanak a járvány elleni küzdelemben, ilyen például a vállalat biztonsági kamerái, amelyek integrált videoelemzéssel, legfeljebb fél fok eltéréssel képesek mérni a testhőmérsékletet, és a segítségükkel hatékonyan lehet ellenőrizni az egy térben tartózkodó emberek számát is. A Bosch emellett egy olyan érzékelőt is bemutatott, ami méri a levegő relatív páratartalmát és minőségét is, ezáltal pedig képes megállapítani a levegő aeroszol koncentrációját, ami szintén fontos marker a vírus terjedése szempontjából.
(Fotó: Bosch)