Az új szemüveg alapjaiban különbözik a tavaly bemutatott ThinkReality A6-tól, hiszen míg utóbbi egy teljesen önálló eszköz volt, az A3 csak PC-hez vagy bizonyos Motorola okostelefonokhoz csatlakoztatva működik, aminek köszönhetően jóval kisebb, hosszabb időn keresztül is kényelmesen viselhető. A megjelenésében és felhasználási körében is leginkább a Vuzix Blade-re emlékeztető készülék Full HD felbontású képet vetít a szemünk elé, a gyártó szerint pedig így egyszerre akár öt monitor képét is láthatjuk egyszerre. Az A3-ban emellett van beépített mikrofon és hangszóró, amivel folyamatosan tarthatjuk a kapcsolatot a kollégákkal, a keretbe ágyazott 8 megapixeles, Full HD felbontású kamera segítségével pedig élőben is közvetíthetjük, hogy éppen mit látunk.
A szemüveg majdnem áldozatául esett a koronavírus-járványnak, hiszen a Lenovo mérnökeinek lelki szemei előtt eredetileg egy olyan eszköz lebegett, amivel utazás közben is úgy dolgozhatunk, mintha az irodánkban lennénk, ám a lezárások hatására újra kellett gondolniuk a koncepciót. A gyártó viszont rájött, hogy egy hasonló eszköznek az emberek otthon is minden bizonnyal hasznát veszik, hiszen a home office terjedésével egyre nagyobb az igény az otthoni munkahelyi környezetre, ami a legtöbb embernek nem áll rendelkezésére. Az A3 jelenlegi formájában egyébként is inkább otthoni használatra tűnik praktikusnak, hiszen bár magával a szemüveggel szabadon mozoghatunk (sőt, egy halszem optika segítségével képes követni is a mozgásunkat), az irányítása minden bizonnyal kényelmesebb egérrel és billentyűzettel, mint érintőképernyővel.
A Lenovo szerint az A3 nem csak irodai környezetben lesz használható, de laboratóriumokban, kórházakban, gyárakban is hasznát vehetik, így elképzelhető, hogy valamilyen szinten a Microsoft Hololensnsek is a konkurenciája lesz. A gyártó szerint a szemüveg még idén piacra kerül, de hogy pontosan mikor és mennyiért, arról egyelőre nem közöltek információkat.
A Lenovo ThinkReality platformjával használható eszközök száma ezzel háromtagúra bővült, hiszen ahogy korábban már említettük, a gyártó már tavaly bemutatta a ThinkReality A6-ot, ami egy Hololens-szerű kevert valóság eszköz, emellett pedig Mirage VR S3 néven egy virtuálisvalóság-szemüvegük is van, amit elsősorban szintén üzleti felhasználásra, például virtuális tréningekre, valósághű szimulációkra fejlesztettek. A Lenovo emellett szorosan együttműködik a finn Varjóval is, akiknek az egészen kivételes képminőségű VR-szemüvegét a tavalyi CES-en mi is kipróbáltuk.
Nem a Lenovo az egyetlen, akik megpróbálják kreatívan kihasználni a home office megoldások iránt megnövekedett igényt, a Facebook például októberben mutatott be egy nagyon hasonló koncepciót, bár ők értelemszerűen a saját VR-szemüvegükre, vagyis az Oculusra álmodták meg az Infinite Office névre keresztelt rendszert.