Ahogy arról már többször is írtunk, az amerikai vállalat hosszú évek óta dolgozik egy olyan utasszállító repülőgép kifejlesztésén, amely a Concorde-hoz hasonlóan képes lesz a hangsebességnél gyorsabban repülni, ezen túlmenően pedig az elődje számos hibáját is korrigálja. Az Overture névre keresztelt gép fejlesztésében komoly mérföldkövet jelentett az XB-1 nevű demonstrátor gép 2022-es bemutatása, amelynek méretei ugyan meg sem közelítik a végleges repülőgépét, de ennek köszönhetően a Boom Supersonic idén márciusban végre megkezdhette a repülési teszteket is.
A Boom Supersonic azóta fokozatosan növelte a repülési sebességet és magasságot, aminek eredményeként az XB-1 novemberben két figyelemre méltó rekordot is felállított: egy november 5-i teszt során a gépnek sikerült elérnie a 0,82 Machos, azaz 1000 km/h feletti sebességet, a legutóbbi, november 16-ai teszten pedig minden eddiginél magasabbra, egész pontosan 7632 méteres magasságig emelkedett. Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a Boom Supersonic jó úton halad a szuperszonikus gép kifejlesztése felé, a következő teszten pedig már a hangsebesség elérését fogják megcélozni.
Az XB-1 ezzel még közel sem éri el a határait, hiszen a leginkább egy vadászgépre hasonlító, 21 méter hosszú és 6,5 széles repülőgép az összesen 50 ezer Newton tolóerőt biztosító, három General Electric J85 hajtóműnek köszönhetően elméletben akár 2,2 Machos sebességgel is tud repülni, így alkalmas azoknak a megoldásoknak a megbízhatósági tesztjeire, amelyeket a végleges, “mindössze” 1,7 Machos végsebességgel rendelkező Overture-nél alkalmazni fognak. Ezek közé tartozik a 3D-nyomtatással készülő szénszálas kompozit szerkezet, a digitális megoldásokkal optimalizált aerodinamika, a pilotafülkében használt kiterjesztett valóság rendszer valamint a levegőt szubszonikus sebességre lassító légbeömlők, amelyek lehetővé teszik a hagyományos sugárhajtóművek használatát.
A jelenlegi tervek szerint 2029-re elkészülő Overture egyszerre legfeljebb 80 utast tud majd szállítani, a hatótávolsága pedig megközelíti a 8000 kilométert, így akár transzatlanti utakra is alkalmas lesz. A repülőgép a szárazföld felett szubszonikus sebességgel fog repülni, az 1,7 Machos maximális sebességet pedig csak nyílt víz felett éri el, így minimalizálja a hangrobbanásból fakadó zajszennyezést. A repülőgép az ígéretek szerint a környezetet is kevésbé fogja szennyezni, mint a hagyományos utasszállítók, hiszen a Florida Turbine Technologies-szal (FTT), a GE Additive-vel és a StandardAeróval együttműködésben kifejezetten az ehhez a géphez fejlesztett Symphony hajtóművet már eleve úgy tervezik, hogy száz százalékosan fenntartható repülőgép üzemanyaggal működjön, ami minimum 20, de akár 98 százalékkal is csökkentheti a repülőgép szén-dioxid-kibocsátás.