Ha nagyon egyszerűen akarnánk bemutatni a működését, a Project Starline egy kisebb fülke, amelybe beülve úgy beszélgethetsz a másik, szintén egy ugyanilyen fülkében ülő emberrel, mintha ott ülne előtted teljes, három dimenziós valójában. Az egészben a pláne, hogy ehhez nincs szükség sem hagyományos kijelzőre, sem pedig semmilyen szemüvegre, így a hatás - a Google bemutatója alapján - minden eddiginél valósághűbb.
Ahogy azt a Hololensnél vagy például a Magic Leapnél már megtapasztalhattuk, az ilyen promóvideóknál persze sosem lehet biztosan tudni, hogy mennyire járnak közel a valósághoz, a Project Starline esetében pedig ezt nem is lesz egyszerű kideríteni, hiszen az eszközből egyelőre csak néhány prototípus áll rendelkezésre, amit a Google irodáiban használhatnak az ott dolgozók. A technológia mindenesetre magában hordozza annak a lehetőségét, hogy egyszer szélesebb körben is elterjedjen, bár ez valószínűleg nem mostanában fog megtörténni.
Ahhoz, hogy az összhatás ennyire valósághű legyen, a Project Starline számos, kifejezetten ehhez az eszközhöz készült technológiát használ. A beszélgető feleknek kamerák és mélységérzékelő szenzorok pásztázzák minden mozdulatát, velük szemben pedig egy speciális, holografikus fénymező kijelző varázsolja eléjük az adott esetben tőlük több ezer kilométerre üldögélő beszélgetőpartnert. A fülkét emellett fejlett mikrofonokkal és hangszórókkal is felszerelték, amelyek térbeli hangzást biztosítanak, tovább növelve a realisztikus hatást. Bár a Google a Project Starline-hoz teljesen új fénymező kijelzőt fejlesztett, maguk a fent felsorolt technológiák már eddig is léteztek, így az egész projektben a legnehezebb feladat talán az volt, hogy az eszköz használata közben keletkező, másodpercenként több gigabitnyi adatot hogyan lehet megfelelő sebességgel továbbítani. A Google mérnökei ennek érdekében egy új, valós idejű tömörítési eljárást dolgoztak ki, ami akár századára tudja tömöríteni a vizuális információkat, emellett a Project Starline egy speciálisan ehhez az eszközhöz kifejlesztett streamelési algoritmust használ az adatok továbbítására.
“Ez a lehető legközelebb áll ahhoz az érzéshez, mintha valakivel szemben ülnénk” - vázolta a projektben rejlő lehetőségeket Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója, aki a cég éves I/O konferenciáján rántotta le a leplet az új fejlesztésről. Elmondása szerint a gépi látás segítségével nem csak egy statikus 3D-s képet láthatunk, de az eszköz arra is képes, hogy a mozgásunknak megfelelően módosítsa a kijelzőben látható képet, így a hatás akkor is teljesen élethű marad, ha beszélgetés közben ide-oda mozgunk.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Project Starline valaha megjelenik-e kereskedelmi forgalomban. A Google által közzétett blogbejegyzésében erről annyit írnak, hogy a technológia egyes elemei később megjelenhetnek a termékeikben, valamint hogy a jövőben igyekeznek tágabb hozzáférést biztosítani a technológiához a vállalati partnereik számára.