Hidrogénhajtású, repülő versenyautót készül piacra dobni egy francia startup

2022 / 01 / 13 / Palotai Nándor
Hidrogénhajtású, repülő versenyautót készül piacra dobni egy francia startup
A francia Maca Flight 2023-ra már sorozatgyártást ígér a mesterséges intelligenciával is felszerelt repülőeszközből.

Minden jel arra utal, hogy egyre közelebb járunk a repülő autók korához: egymás után alakulnak az újabbnál újabb cégek, melyek mind valamilyen formában a tudományos-fantasztikus filmek ezen jellegzetes stíluselemét szeretnék közelebb hozni a valósághoz. A légitaxik fejlesztésébe már számtalan kisebb cég belekezdett – elég csak az oldalunkon is bemutatott Volocopter, a Lilium, vagy akár a magyar alapítású Orca járműveire gondolni. Az eVTOL-őrület azonban itt nem áll meg: az ausztrál Alauda Racing már évek óta fejleszti a saját, Airspeeder névre hallgató versenydrónját, és most az Input magazin cikke alapján úgy tűnik, hogy konkurenciára is számíthat a francia Maca Flight csapatától.

A Maca Flight hatalmas lendülettel vetette bele magát az eVTOL versenybe: az S11 névre hallgató jármű 1:3 arányú makettjét már az idei CES-en is megvizsgálhatták az arra járó látogatók, ráadásul a cég pavilonjában, kiterjesztett valóság segítségével egy virtuális tesztvezetésre is lehetőségek kaptak a lelkesebb érdeklődők. A startup azt reméli, hogy még idén meg tudják építeni az első tesztpéldányt, és ha minden a tervek szerint halad, akkor 2023-ban megkezdenék a sorozatgyártást is.

A körülbelül 7 méter hosszú és 600 kg össztömegű S11-et összesen 6 darab, egyenként 35kW teljesítményű villanymotor hajtaná, melyek segítségével a jármű végsebessége elérheti a 246 km/órát is. Az S11 hidrogént használna üzemanyagként, ezzel gyakorlatilag nullára csökkentve a jármű károsanyag-kibocsátását. A légiautó törzse kompozit anyagokból, nagyobbrészt karbonszállal megerősített lenfából készülne. A jármű ezen felül egy mesterséges intelligenciával ellátott, prediktív vezetéssegítő rendszert is tartalmazna, mellyel elkerülhetővé válnának a véletlen ütközések.

Az S11-et a tervek szerint eleinte vezető nélkül, autóversenyzésre használt pályán fogják tesztelni. A Maca azt tervezi, hogy érzékelőket helyez el a versenypálya körül, hogy elősegítse a robotpilóták munkáját és az ütközéses balesetek elkerülését.

A Maca Flight S11 ugyan még csak a tervezőasztalon létezik, a startup vezérigazgatója, Thierry de Boisvilliers szerint azonban nem kell sokat várni az első tesztpéldányig, mivel a tervezési folyamat során sok esetben már meglévő szabadalmakat használtak fel, ezzel is lerövidítve a tervezéstől a gyártásig vezető utat. Az ígéretesnek tűnő jármű azonban már most, megszületése előtt erős konkurenciával kell, hogy számoljon: amíg az S11 jelenleg még csak terv formájában létezik, addig a például a svéd Jetson, vagy cikkünk elején már emlegetett Alauda Racing már működő prototípusokkal is rendelkezik, ráadásul az ausztrál startup már túl van az első, valódi tesztpéldányokkal rendezett gyorsulási versenyen is.

(Fotó: Maca Flight)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.