Minden jel arra utal, hogy egyre közelebb járunk a repülő autók korához: egymás után alakulnak az újabbnál újabb cégek, melyek mind valamilyen formában a tudományos-fantasztikus filmek ezen jellegzetes stíluselemét szeretnék közelebb hozni a valósághoz. A légitaxik fejlesztésébe már számtalan kisebb cég belekezdett – elég csak az oldalunkon is bemutatott Volocopter, a Lilium, vagy akár a magyar alapítású Orca járműveire gondolni. Az eVTOL-őrület azonban itt nem áll meg: az ausztrál Alauda Racing már évek óta fejleszti a saját, Airspeeder névre hallgató versenydrónját, és most az Input magazin cikke alapján úgy tűnik, hogy konkurenciára is számíthat a francia Maca Flight csapatától.
Flying car racing! The video game with a real simulation experience! How go you like the idea?
We demonstrated a game teaser created by iSim for #CES2022 It was a success! #racinggame #flyingcar pic.twitter.com/S758te5zb2— MACA (@macaflight) January 12, 2022
A Maca Flight hatalmas lendülettel vetette bele magát az eVTOL versenybe: az S11 névre hallgató jármű 1:3 arányú makettjét már az idei CES-en is megvizsgálhatták az arra járó látogatók, ráadásul a cég pavilonjában, kiterjesztett valóság segítségével egy virtuális tesztvezetésre is lehetőségek kaptak a lelkesebb érdeklődők. A startup azt reméli, hogy még idén meg tudják építeni az első tesztpéldányt, és ha minden a tervek szerint halad, akkor 2023-ban megkezdenék a sorozatgyártást is.
A körülbelül 7 méter hosszú és 600 kg össztömegű S11-et összesen 6 darab, egyenként 35kW teljesítményű villanymotor hajtaná, melyek segítségével a jármű végsebessége elérheti a 246 km/órát is. Az S11 hidrogént használna üzemanyagként, ezzel gyakorlatilag nullára csökkentve a jármű károsanyag-kibocsátását. A légiautó törzse kompozit anyagokból, nagyobbrészt karbonszállal megerősített lenfából készülne. A jármű ezen felül egy mesterséges intelligenciával ellátott, prediktív vezetéssegítő rendszert is tartalmazna, mellyel elkerülhetővé válnának a véletlen ütközések.
Az S11-et a tervek szerint eleinte vezető nélkül, autóversenyzésre használt pályán fogják tesztelni. A Maca azt tervezi, hogy érzékelőket helyez el a versenypálya körül, hogy elősegítse a robotpilóták munkáját és az ütközéses balesetek elkerülését.
A Maca Flight S11 ugyan még csak a tervezőasztalon létezik, a startup vezérigazgatója, Thierry de Boisvilliers szerint azonban nem kell sokat várni az első tesztpéldányig, mivel a tervezési folyamat során sok esetben már meglévő szabadalmakat használtak fel, ezzel is lerövidítve a tervezéstől a gyártásig vezető utat. Az ígéretesnek tűnő jármű azonban már most, megszületése előtt erős konkurenciával kell, hogy számoljon: amíg az S11 jelenleg még csak terv formájában létezik, addig a például a svéd Jetson, vagy cikkünk elején már emlegetett Alauda Racing már működő prototípusokkal is rendelkezik, ráadásul az ausztrál startup már túl van az első, valódi tesztpéldányokkal rendezett gyorsulási versenyen is.
(Fotó: Maca Flight)