Hidrogénhajtású, repülő versenyautót készül piacra dobni egy francia startup

2022 / 01 / 13 / Palotai Nándor
Hidrogénhajtású, repülő versenyautót készül piacra dobni egy francia startup
A francia Maca Flight 2023-ra már sorozatgyártást ígér a mesterséges intelligenciával is felszerelt repülőeszközből.

Minden jel arra utal, hogy egyre közelebb járunk a repülő autók korához: egymás után alakulnak az újabbnál újabb cégek, melyek mind valamilyen formában a tudományos-fantasztikus filmek ezen jellegzetes stíluselemét szeretnék közelebb hozni a valósághoz. A légitaxik fejlesztésébe már számtalan kisebb cég belekezdett – elég csak az oldalunkon is bemutatott Volocopter, a Lilium, vagy akár a magyar alapítású Orca járműveire gondolni. Az eVTOL-őrület azonban itt nem áll meg: az ausztrál Alauda Racing már évek óta fejleszti a saját, Airspeeder névre hallgató versenydrónját, és most az Input magazin cikke alapján úgy tűnik, hogy konkurenciára is számíthat a francia Maca Flight csapatától.

A Maca Flight hatalmas lendülettel vetette bele magát az eVTOL versenybe: az S11 névre hallgató jármű 1:3 arányú makettjét már az idei CES-en is megvizsgálhatták az arra járó látogatók, ráadásul a cég pavilonjában, kiterjesztett valóság segítségével egy virtuális tesztvezetésre is lehetőségek kaptak a lelkesebb érdeklődők. A startup azt reméli, hogy még idén meg tudják építeni az első tesztpéldányt, és ha minden a tervek szerint halad, akkor 2023-ban megkezdenék a sorozatgyártást is.

A körülbelül 7 méter hosszú és 600 kg össztömegű S11-et összesen 6 darab, egyenként 35kW teljesítményű villanymotor hajtaná, melyek segítségével a jármű végsebessége elérheti a 246 km/órát is. Az S11 hidrogént használna üzemanyagként, ezzel gyakorlatilag nullára csökkentve a jármű károsanyag-kibocsátását. A légiautó törzse kompozit anyagokból, nagyobbrészt karbonszállal megerősített lenfából készülne. A jármű ezen felül egy mesterséges intelligenciával ellátott, prediktív vezetéssegítő rendszert is tartalmazna, mellyel elkerülhetővé válnának a véletlen ütközések.

Az S11-et a tervek szerint eleinte vezető nélkül, autóversenyzésre használt pályán fogják tesztelni. A Maca azt tervezi, hogy érzékelőket helyez el a versenypálya körül, hogy elősegítse a robotpilóták munkáját és az ütközéses balesetek elkerülését.

A Maca Flight S11 ugyan még csak a tervezőasztalon létezik, a startup vezérigazgatója, Thierry de Boisvilliers szerint azonban nem kell sokat várni az első tesztpéldányig, mivel a tervezési folyamat során sok esetben már meglévő szabadalmakat használtak fel, ezzel is lerövidítve a tervezéstől a gyártásig vezető utat. Az ígéretesnek tűnő jármű azonban már most, megszületése előtt erős konkurenciával kell, hogy számoljon: amíg az S11 jelenleg még csak terv formájában létezik, addig a például a svéd Jetson, vagy cikkünk elején már emlegetett Alauda Racing már működő prototípusokkal is rendelkezik, ráadásul az ausztrál startup már túl van az első, valódi tesztpéldányokkal rendezett gyorsulási versenyen is.

(Fotó: Maca Flight)


Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ausztria vezető traktorgyártója hidrogénhajtású traktort készített
Ausztria vezető traktorgyártója hidrogénhajtású traktort készített
A kísérleti traktor működéséhez a hidrogént biogenikus nyersanyagokból állítják elő.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.