Íme a papíron pásztoroknak tervezett „agrikopter”, ami valójában egy egyszemélyes légitorpedó

2022 / 06 / 23 / Palotai Nándor
Íme a papíron pásztoroknak tervezett „agrikopter”, ami valójában egy egyszemélyes légitorpedó
A tervezői kifejezetten mezőgazdasági munkakörbe szánják a Ryse Recon multikoptert, amivel szerintük sokkal könnyebb lenne felügyelni egy borvidék szőlőültetvényeit, vagy egy nyáj mozgását.

Az ohio-i startup, a Ryse Aero a májusban, a kaliforniai Long Beachben rendezett Advanced Clean Transportation Expo kiállításon mutatta be az első eVTOL-ját, mely nem más, mint egy hat rotorral ellátott, egyszemélyes multikopter – hívta fel a figyelmet a járműre az eVTOL News. A Recon névre hallgató eszköz hat külön elektromos motorral rendelkezik, melyek egy-egy rotort hajtanak meg. A jármű körülbelül 40 kilométeres hatótávolsággal bír, illetve képes az óránkénti 101 km/h sebességre is, továbbá a tervezőinek ígérete szerint nemcsak szárazföldről, de vízről is üzemeltethető lesz. A Recon cserélhető akkumulátorokkal van felszerelve, így nincs a földhöz láncolva a feltöltés idejére.

A Recon multikoptert úgy tervezték, hogy az egyszerű felépítése okán sem az üzemeltetéséhez, sem pedig a vezetéséhez ne legyen szükség specializált képzésekre. A könnyű és intuitív irányítást mesterséges intelligencia alkalmazásával segítik elő. A Ryse Aero szakemberei a multikoptert kifejezetten mezőgazdasággal kapcsolatos munkakörökbe szánják, mivel szerintük ez a szektor is nagy hasznát venni az eVTOL-ok alkalmazásának, a legtöbb cég azonban valamiért csak városi alkalmazásra fókuszál. A Recon-nal a tervezői szerint nagyságrendekkel könnyebb lenne eljutni nehezen elérhető helyekre, ezáltal sokkal könnyebben lehetne felügyelni egy borvidék szőlőültetvényeit, vagy egy nyáj mozgását.

Az egyre szaporodó eVTOL-koncepciókról mi is rendszeresen beszámolunk a Rakétán, legyen szó városi személyszállításra szánt légitaxikról, vagy esetleg szállítmányozásra tervezett óriásdrónokról, netán sportosabb, egyszemélyes multikopterekről. Ez utóbbi kategóriával pedig egyre gyakrabban találkozhatunk: az Alauda Racing már évek óta fejleszti egyszemélyes versenykopterét, mely a tesztek során már elérte a 120 km/h sebességet is, és amivel egy Forma-1-hez hasonló versenysorozatot terveznek, de egy nagyon hasonló légijármű a Jetson One is, mely szintén kifejezetten sportosra sikerült.

A Recon-t ugyan nem versenyzésre szánják a tervezői, azonban a közel 101 km/h végsebességgel a multikopter körülbelül ugyanarra képes, mint a Jetson One, így talán csak idő kérdése, hogy egyszer versenyezni lássuk őket. Ezekhez a sebességekhez képest azonban már egy külön kategóriát képvisel(ne) a Maca Flight hidrogénhajtású versenykoptere, mely a tervezői szerint akár a 246 km/órát is elérheti – nagy kár, hogy az előbbiekkel ellentétben ez még csak a tervezőasztalon létezik.

(Fotó: Ryse Aero)

Égbe emelkedtek a legújabb repülő taxik, amelyek forradalmasíthatják a közlekedést A repülő járművekkel való közlekedés nem lesz drágább a hagyományos módon, az utakon guruló taxiknál az egyik eVTOL gyártócég szerint.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.