Íme a papíron pásztoroknak tervezett „agrikopter”, ami valójában egy egyszemélyes légitorpedó

2022 / 06 / 23 / Palotai Nándor
Íme a papíron pásztoroknak tervezett „agrikopter”, ami valójában egy egyszemélyes légitorpedó
A tervezői kifejezetten mezőgazdasági munkakörbe szánják a Ryse Recon multikoptert, amivel szerintük sokkal könnyebb lenne felügyelni egy borvidék szőlőültetvényeit, vagy egy nyáj mozgását.

Az ohio-i startup, a Ryse Aero a májusban, a kaliforniai Long Beachben rendezett Advanced Clean Transportation Expo kiállításon mutatta be az első eVTOL-ját, mely nem más, mint egy hat rotorral ellátott, egyszemélyes multikopter – hívta fel a figyelmet a járműre az eVTOL News. A Recon névre hallgató eszköz hat külön elektromos motorral rendelkezik, melyek egy-egy rotort hajtanak meg. A jármű körülbelül 40 kilométeres hatótávolsággal bír, illetve képes az óránkénti 101 km/h sebességre is, továbbá a tervezőinek ígérete szerint nemcsak szárazföldről, de vízről is üzemeltethető lesz. A Recon cserélhető akkumulátorokkal van felszerelve, így nincs a földhöz láncolva a feltöltés idejére.

A Recon multikoptert úgy tervezték, hogy az egyszerű felépítése okán sem az üzemeltetéséhez, sem pedig a vezetéséhez ne legyen szükség specializált képzésekre. A könnyű és intuitív irányítást mesterséges intelligencia alkalmazásával segítik elő. A Ryse Aero szakemberei a multikoptert kifejezetten mezőgazdasággal kapcsolatos munkakörökbe szánják, mivel szerintük ez a szektor is nagy hasznát venni az eVTOL-ok alkalmazásának, a legtöbb cég azonban valamiért csak városi alkalmazásra fókuszál. A Recon-nal a tervezői szerint nagyságrendekkel könnyebb lenne eljutni nehezen elérhető helyekre, ezáltal sokkal könnyebben lehetne felügyelni egy borvidék szőlőültetvényeit, vagy egy nyáj mozgását.

Az egyre szaporodó eVTOL-koncepciókról mi is rendszeresen beszámolunk a Rakétán, legyen szó városi személyszállításra szánt légitaxikról, vagy esetleg szállítmányozásra tervezett óriásdrónokról, netán sportosabb, egyszemélyes multikopterekről. Ez utóbbi kategóriával pedig egyre gyakrabban találkozhatunk: az Alauda Racing már évek óta fejleszti egyszemélyes versenykopterét, mely a tesztek során már elérte a 120 km/h sebességet is, és amivel egy Forma-1-hez hasonló versenysorozatot terveznek, de egy nagyon hasonló légijármű a Jetson One is, mely szintén kifejezetten sportosra sikerült.

A Recon-t ugyan nem versenyzésre szánják a tervezői, azonban a közel 101 km/h végsebességgel a multikopter körülbelül ugyanarra képes, mint a Jetson One, így talán csak idő kérdése, hogy egyszer versenyezni lássuk őket. Ezekhez a sebességekhez képest azonban már egy külön kategóriát képvisel(ne) a Maca Flight hidrogénhajtású versenykoptere, mely a tervezői szerint akár a 246 km/órát is elérheti – nagy kár, hogy az előbbiekkel ellentétben ez még csak a tervezőasztalon létezik.

(Fotó: Ryse Aero)

Égbe emelkedtek a legújabb repülő taxik, amelyek forradalmasíthatják a közlekedést A repülő járművekkel való közlekedés nem lesz drágább a hagyományos módon, az utakon guruló taxiknál az egyik eVTOL gyártócég szerint.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.