A vállalat január végén jelentette be, hogy elsőként a legnagyobb régiós piacon, Lengyelországban terjeszkedik, ami a nyugati országokban felállított, hosszú évek óta működő üzleti modellre épül. Magyarán a vevők egy helyen válogathatnak a saját forgalmazású termékekből, illetve a partnerek által kínált árukból. Ennek kapcsán szintén januárban megnyitotta a lengyel partnerregisztrációs oldalt, hogy a cég megkezdhesse a kereskedők toborzását. A regisztráltaktól havonta százhatvanhat zlotyit, körülbelül tizenháromezer forintot kérnek a megjelenésért, plusz az Amazon minden értékesítés után jutalékot is felszámol. A lengyel webshop nyitásának pontos dátumát viszont egyelőre nem közölték.
A kelet-európaiak eddig hiába várták, hogy az Amazon saját webáruházat nyisson a régióban, noha időnként felröppentek terjeszkedéssel kapcsolatos pletykák. A vásárlók emiatt a nyugati amazon-üzletekből válogathattak, vagyis már amennyire. Az EU-s szabadkereskedelmi alapelvek ellenére ugyanis számos kereskedő nem szállított Kelet-Európába, valamint
a fogyasztói jogok érvényesítése is számos esetben problémás volt.
Az Amazon egyébként - fő tevékenységét leszámítva - régóta jelen van Lengyelországban, összesen ugyanis kilenc logisztikai egységet működtet, valamint rendelkezik egy technológiai fejlesztőközponttal is Gdańskban, illetve egy AWS központtal Varsóban. A vállalatnak tavaly ősszel mintegy tizennyolcezer lengyel munkavállalója volt, ezzel az Amazon a legnagyobb amerikai munkáltató Lengyelországban.
(Fotó: PxHere)