A Mark Rainforth és doktor Junheng Gao professzorok vezette csoport az Anyagtudományi és Műszaki Tanszéken hozott létre egy - a The Engineer cikke szerint - minden eddiginél könnyebb, mégis szinte sziklaszilárd acélfajtát, amely felhasználható lehetne az autógyártás során jelentősen alacsonyabb tömegű, ellenben fenntarthatóbb járművek készítésére.
Az új módszerrel elviekben olyan masszív acél alkotható, hogy a belőle készült egy centiméter vastagságú huzal képes elbírni akár tizenöt tonnát is. Rainforth szerint, ha negyvenöt százalékban megnyújtják az anyagot, akkor elég képlékeny lesz ahhoz, hogy akár bonyolult formákat is kihozhatnak belőle. A technológiához továbbá rezet is fel kell használniuk, ami tovább növeli a fenntarthatóságot, hiszen rengeteg újrahasznosítható eszközben, például elektromos vezetékekben megtalálható. Hozzátette: a réz nem éppen az acélgyártók kedvelt anyaga, mivel negatív hatása lehet a hagyományos ötvözetekre. Újításuk ugyanakkor
teljesen egyedinek számít a piacon, amellyel a világon a legjobb minőségű acélt készíthető el, méghozzá réz felhasználásával.
A szakemberek mindemellett rájöttek, hogy az acél hőkezelése során jelenlévő réz gyorsabb kicsapódást eredményez, ezzel mintegy megakadályozza az anyag mikrostruktúrájában lévő szemcsék tágulását. A végeredmény egy ultrafinom felépítésű, azaz jól megmunkálható, mégis rendkívül szilárd matéria lett. A fejlesztést taglaló tanulmány szerint egy átlagos autó nagyjából kilencszáz kilogramm acélt tartalmaz. Ha ennek tömege bármilyen módon csökkenthető, az javítja a jármű teljesítményét, egyúttal viszont csökkenti annak ökológiai lábnyomát. Az új módszerrel a gyártás kevésbé nyersanyag-igényes, míg az alkatrészek össztömege a teljesítményszint megtartása mellett is számottevően mérsékelhető.
(Fotó: Getty Images Hungary)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR