A leggyorsabb szárazföldi tömegközlekedési eszköz működtetését tervezik Kínában

2023 / 01 / 24 / Bobák Zsófia
A leggyorsabb szárazföldi tömegközlekedési eszköz működtetését tervezik Kínában
A hyperloop tesztelése már megkezdődött, a cél az 1000 km/h-ás sebesség elérése.

A hyperloop egy egyelőre még nem létező, de később a maglev vonatoknál is gyorsabbnak ígérkező közlekedési eszköz, amelynek terveit Elon Musk mutatta be először 2012-ben, de az ötlet régi idők koncepcióin alapul. A hyperloop kabinjai, a podok, egy vákuum-, pontosabban légritkított csőben száguldanak majd, ahol a légellenállás majdnem teljes hiánya miatt egészen nagy sebességre gyorsulhatnak és elérhetik az akár 1000 km/h-át meghaladó tempót is. A rendszer értelemszerűen nem rövid távú, egymáshoz közeli állomásokkal működő vonalakon teljesít majd szolgálatot, hanem nagyobb távolságok villámgyors áthidalására lesz alkalmas és, amennyiben megvalósul, ez lehet a leggyorsabb szárazföldi tömegközlekedési és teherszállítási eszköz a világon.

Mivel Musk már a Hyperloop Alpha koncepciójának bemutatásakor is úgy tervezte, hogy a járművet nem feltétlenül ő, illetve munkatársai, hanem bármelyik másik cég mérnökei építhetik fel, ezért a hyperloopok fejlesztésébe a világ számos pontján belekezdtek és sokan már a szimulációkon és kezdeti lépésekben túl, a konkrét tesztelést végzik. Többek között a Virgin Hyperloop is kipróbálta már a kabinok működését egy 500 méter hosszú tesztpályán 2020-ban és Európában is készülnek azok a vonalak, amelyeken a vonatok 900 km/h-ával is haladhatnak majd a próbák során.

Kínában, ahogy arról tavaly októberben beszámoltunk, szintén jól haladnak a hyperloop fejlesztésekkel: egy Datong közelében lévő, két kilométeres pályán sikerült 130 km/h-ra gyorsítani egy teljes méretű prototípust, most pedig a South China Morning Post hírei szerint befejezték a három próbából álló első szakaszát az újabb teszteléseknek, amelynek során január 14-én 50 km/h-val haladt egy másik tesztmodell. A két kilométeres pálya valóban gyors működésre egyelőre nem ad lehetőséget a cégek által készített prototípusok számára, de később tovább bővítik 60 km hosszúra a létesítményt, ahol már a remények szerint elérhető lesz az 1000 km/h-ás sebesség is.

Bár közel sem Kína az egyetlen, ahol a hyperloopok minél előbbi szolgálatba állítását tervezik, de a datongi pályán zajló tesztekkel az ország máris megelőzte sok más nemzet még tervezés alatt álló projektjeit és egyúttal bizonyította, hogy a hyperloopok speciális technológiája a közeljövőben talán valóban (Elon Musk kifejezésével) az ötödik közlekedési móddá válhat.

(Interesting Engineering Fotó: Getty Images/Naeblys)

Túl van az első éles tesztjén a kínai hyperloop Lehet, hogy Kína beelőzi a világot az Elon Musk által ismertté tett technológiával?


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az “új Concorde” – így emelkedett levegőbe a következő generációs szuperszonikus kereskedelmi gép
Az XB-1 a Concorde óta az első nem katonai szuperszonikus repülő, amely visszahozhatja a szuperszonikus kereskedelmi repülés korszakát. A gép most először emelkedett a magasba, amiről videó is készült.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.