Az orosz kormány Fejlett Kutatási Alapítványa (ami nagyjából a DARPA orosz megfelelője) által kiadott sajtóközlemény szerint a Cyclocart az Orosz Tudományos Akadémia fejleszti a Cyclone Projekt keretében, és a prototípus már 2022-re elkészülhet. Ez egy teljesen elektromos hajtással ellátott, 6,2x6 méteres jármű lesz, amely 600 kilogrammnyi rakományt vagy hat utast is képes egyszerre szállítani.
Ami első látásra is feltűnő különbség, hogy a Cyclocart úgynevezett ciklikus légcsavarokkal szerelik fel, amelyek működésükben némileg eltérnek a többi eVTOL propellereitől - hogy pontosan hogyan működnek, abba a fenti videóból kaphatunk betekintést. Az orosz repülő autó másik sajátossága, hogy a teljesen elektromos hajtás mellett később hibrid hajtással is elérhető lesz, így akár benzines vagy turbó motor is szerelhető bele az igényeknek megfelelően. A Cyclocar a közlemény szerint akár a 250 km/h-s sebességet is képes lesz elérni a levegőben, és az 500 kilométeres hatótávolsága is jóval több, mint a legtöbb eVTOL-é.
Az orosz kormány szerint a jármű egyik nagy előnye a sokrétű felhasználási lehetőségei, a katonák szállítása mellett többek között légi mentésre vagy akár civil légi közlekedésre is használható lesz. A közlemény a jármű előnyei között említi a rendkívül jó manőverezőképességet, az alacsony zajszintet, valamint hogy akár 30 fokos emelkedőn is le tud szállni, és függőleges felületeken is tud dokkolni. A Cyclocart emellett vezérelni is elég könnyű lesz, a Fejlett Kutatási Alapítvány szerint az irányítása semmivel sem lesz nehezebb, mint egy modern autóé. Ez akár távirányítással is elvégezhető az irányítóközpontból, de a fedélzeti számítógép segítségével a pilóta az utasfülkében ülve is vezérelheti a gépet, megadva az irányt, a repülési sebességet és egyéb adatokat.
A fejlesztők eddig a Cyclocar 2020-ban kifejlesztett, kisebb prototípusával kísérleteztek, amellyel több sikeres tesztet is elvégeztek, a tervek szerint pedig jövőre már el is készülhet a jármű teljes méretű prototípusa. Az ezzel elvégzett tesztek után a Cyclocar gyártása a várakozások szerint 2024-től veszi majd kezdetét.
(Interesting Engineering, Autoevolution)

Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR