Kollegái szerint részben Elon Musk a felelős az Autopilot körüli problémákért

2021 / 12 / 07 / Pőcze Balázs
Kollegái szerint részben Elon Musk a felelős az Autopilot körüli problémákért
Az elmúlt néhány évben többször számoltunk be balesetekről és vizsgálatokról a Tesla vezetéstámogató, helyenként "önvezetőnek" nevezett rendszere, az Autopilot körül. A cég mérnökeinek egy része szerint Elon Musk döntései is felelősek a kialakult helyzetért.

2016-ban Musk azt nyilatkozta, hogy az autóikban minden rendelkezésre áll ahhoz, hogy ötös szintű, vagyis teljesen autonóm módon működjenek. A projekten dolgozók egy része ezen meglepődött. Amikor a cég nevet keresett a "továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerének", a mérnökök közül többen tiltakoztak az "Autopilot" név ellen, mert szerintük félrevezető, és helyette a "Copilotot", vagyis a vezetőtársat javasolták.

Musk nem hallgatott rájuk.

A Teslákban évekig segítette radar is a kamerarendszert abban, hogy felmérje az autó fizikai környezetét. De a vezérigazgató azt mondta, hogy ha egy embernek elég két szem a vezetéshez, akkor az autóiknak is elég kell, hogy legyen néhány kamera. Ettől függetlenül a Teslákban végül helyet kapott a radar, de Muskot zavarta a lyuk az autó elején, így úgy döntött, hogy azt el kell fedni egy műanyaggal. Hiába figyelmeztették, hogy víz és jég gyűlhet föl mögötte, mégis bekerült a műanyag, ahogyan mögé a csapadék is. Télen a vásárlók arra panaszkodtak, hogy nem működik a radar. Idén végül aztán megszületett a döntés, hogy csak kamerákra fognak hagyatkozni, az új modelleken nem lesznek radar érzékelők.

Ilyen történetekkel van tele a The New York Times riportja, amelyhez közel húsz jelenlegi és volt kollegával beszélt a két újságíró, Cade Metz és Neal E. Boudette. Az elmúlt időszakban ugyanis egyre inkább úgy tűnik, hogy hiába ígérte Elon Musk, hogy az önvezető autók szinte már a spájzban, illetve a parkolóházakban vannak, valahogy mégis egyre távolabbinak tűnnek.

Évekre lehetünk még attól, hogy tényleg elengedhetjük a kormánykereket, az ütközésektől vagy a bírságtól való félelem nélkül.

Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálódik a bekapcsolt Autopilot mellett történt balesetek miatt, rendőrök pedig ugyanezért beperelték a céget. Hiába figyelmeztetett Musk, hogy mindenki legyen óvatos az új önvezető szoftverrel, hiába kell a Tesla tulajdonosoknak bizonyítaniuk, hogy jó sofőrök, mielőtt részt vehetnének a "teljes önvezetés" nyilvános béta tesztjében, mégis vissza kellett, hogy hívjanak tizenkétezer kocsit, mert ok nélkül satufékezhetnek. És ha mindez nem lenne elég, konkurensük, a Google-féle Waymo korábbi vezérigazgatója azt mondta, hogy az egész megközelítésük rossz, és sosem jutnak el a teljes önvezetésig. Évekbe telhet, mire kiderül, hogy Musknak igaza volt-e azzal, hogy határozott véleményt képviselt technológiai kérdésekben, vagy, hogy kivételesen másokra kellett volna hallgatnia, nem önmagára.

(Fotó: Getty Images/picture_alliance)


Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Az új anyaggal olyan repülőket lehetne gyártani, amelyek szárnya mindig képes az aerodinamikai szempontból legelőnyösebb formát felvenni.
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Az ukrajnai háború tűzében születik meg a jövő harckocsija – de milyen lesz? Ez derül ki a cikkünkből.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.