A The Verge-ön olvasható hír szerint az akksicsere idejében és könnyedségében annyira biztosak a finnek, hogy a Mobil Világkongresszuson (MWC) az HMD, a Nokia márkájú telefonok gyártója, a termékekért felelős igazgatójára bízta ezt a feladatot. Adam Ferguson a sajtótájékoztatón valóban öt perc alatt pattintotta fel a Nokia G22 hátát egy célszerszámmal, majd egy apró kábel átkötése után végzett is a művelettel.
Állításuk szerint mindez korábban másfél órát vett volna igénybe
Amikor a The Verge újságírója arról kérdezte őt, hogy miért nem terveztek a Fairphone-éhoz hasonló, kézzel cserélhető akkumulátort, azt válaszolta, hogy az csak a kapacitás, vagy a méret kárára történhetett volna. Emellett fontos kompromisszum az időtállóság szempontjából, hogy az alsó középkategóriás G22 csak két évig kap majd operációs rendszer-frissítéseket, illetve három évig érkeznek csak rá új biztonsági szoftverek. Cserébe az ára barátságosnak tűnik: százhetvenkilenc euró, azaz körülbelül hetvenezer forint. Sőt, csak nyolcezer forintba fog kerülni egy új töltőcsatlakozó, húszezerbe egy képernyő, ha a régi berepedt volna. A szerelési útmutatók már elérhetőek a cég partnerénél, az iFixiten.
Az elmúlt években, érthető módon egyre inkább előtérbe került a számítástechnikai eszközök javíthatósága. Már három éve arról írtunk a Rakétán, hogy tovább használható, javítható kütyükért küzd az Európai Unió . Nem sokkal később az Apple és a Samsung is bejelentettek szerelőkészleteket, amelyekhez a független szervizek is hozzáférhetnek. De nem csak a szórakoztatóelektronikánál merül fel újra és újra a kérdés: Amerikában, Massachusetts államban népszavazást tartottak az autók szabad javíthatóságáról, de a traktorairól világszerte ismert John Deere is összetűzésbe keveredett a gazdákkal, akik szeretnék maguk szervizelni az eszközeiket.
(Fotó: iFixit)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR