Bár a Virgin Galactic erről szóló közleménye nem említi, de ez egyben azt is jelenti, hogy teljesülhet a cég tulajdonosának, Richard Bransonnak a kívánsága, aki korábbi hírek szerint úgy tervezi, hogy a július 4-i hétvégére ütemezett következő teszten ő is ott fog ülni a VSS Unityn, amikor az lekapcsolódik a VMS Eve hordozórepülőről, és elindul a világűr pereme felé. Ahogy korábban írtunk róla, Branson eredetileg csak egy későbbi teszt során látogatta volna meg a világűrt, de miután Jeff Bezos bejelentette, hogy a Blue Origin New Shepard rakétájának következő tesztjén, július 22-én ő és a testvére is felmegy a világűrbe, Branson is változtatott az eredeti tervein.
Akárki is éri el a milliárdosok közül előbb a világűrt, az FAA engedélye mindenképpen hatalmas lépés a Virgin Galacticnak, hiszen az lényegében azt jelenti, hogy amennyiben a következő két teszten is minden problémamentesen zajlik, már biztosan beindíthatják az űrturistáknak szánt vállalkozásukat. A Virgin Galacticnak természetesen eddig is volt engedélye az FAA-től, amit még 2016-ban szereztek meg, de annak értelmében a SpaceShipTwo-val csak űrhajósok és kiképzett tesztpilóták repülhettek, vagyis Branson például nem utazhatott volna a saját űrrepülőjén. A Gizmodo ennek kapcsán meg is kereste a rivális Blue Origint, de a diplomatikusan megfogalmazott válaszukból az derült ki, hogy ők valószínűleg még nem rendelkeznek ilyen engedéllyel.
A hírnek persze nem csak Branson örülhet, de az a több mint hatszáz ember is, akik már előzetesen megváltották a 250 ezer dollárba (kábé 73 millió forintba) kerülő jegyüket a Virgin Galactic járatára, bízva abban, hogy a cég valóban képes lesz beindítani a kereskedelmi szolgáltatást. Ők a kétórás út során az új-mexikói Spaceport Americából indulva ötödmagukkal (plusz a pilótákkal) jutnak majd el a világűr peremére, vagyis nagyjából 84 kilométeres magasságba, ahol néhány percig a súlytalanság érzését is átélhetik.
A Virgin Galactic számára ez nyilvánvalóan egy hatalmas győzelem, figyelembe véve, hogy a SpaceShipTwo űrrepülőgép fejlesztése során egyáltalán nem ment minden zökkenőmentesen. Még tavaly decemberben is volt olyan teszt, amelynek során az VSS Unitynek rögtön a hordozógépről való leválás után vissza kellett térnie a Földre, a VSS Enterprise 2014-es, halálos áldozatot is követelő tragédiája után pedig egy darabig az is kérdéses volt, hogy egyáltalán folytatódhat-e a projekt. Nem csoda, hogy a cég részvényárfolyama a bejelentés hatására valósággal kilőtt, az addigi 40 dollár körüli árfolyam egy nap alatt 68%-ot emelkedett, és a pénteki tőzsdezárás után már több mint 58 dolláron állt.
(Fotó: Virgin Galactic)