Most éppen hatmotorosnak álmodja az Airbus a hidrogénes jövőt

2021 / 01 / 06 / Rácz Tamás
Most éppen hatmotorosnak álmodja az Airbus a hidrogénes jövőt
A két szárny alatt három-három, üzemanyagcellával egy tömbbe épített légcsavar.

Az őszi dizájnkoncepciók után nemrég egy továbbfejlesztett elképzeléssel mutatta be az európai repülőgépgyártó, milyen emissziómentes repülővel lehetne kiváltani a kerozinnal hajtott mai gépeket.

A grafika, amit most közzétettek, egy hat hajtóműves, rövidebb utakra alkalmas, szemre úgy százfős gépet ábrázol, melynek szárnyai alá szerelt "pod"-jai (a szó gubót, tokot jelent, de a repülők hajtóműveinek gondoláira is ezt a kifejezést szokás használni) mindent tartalmaznak, ami a működésükhöz kell.

Az Airbus szerint a megoldás előnye a skálázhatóság. Minden egyes pod-ban ott a folyékony hidrogént tartalmazó tartály, az üzemanyagcella,  a villanymotor és persze a légcsavar.

Nagyobb gép: több pod és kész is: minden repülőgyártó álma az ennyire egyszerű, bizonyos korlátok között gépmérettől független hajtómű-gyártástechnológia. A könnyen leszerelhető podokkal a karbantartás is jelentősen leegyszerűsödne, sőt: a gépnek akár nem is kéne kiállnia a forgalomból, amíg a motorjait szerelik, hanem rögtön kaphatna új pod-okat a szárnya alá és mehetne is tovább.

Az Airbus maga is bevallja, hogy ez még korántsem a biztos irány a zéró emissziós gépek kifejlesztésében. Az új skiccet a korábbi tervekkel együtt tovább vizsgálják még pár évig, mire a cég ígéretei szerint 2025-re, egy hétéves előkészítő program után (ez a ZEROe projekt) leteszik a döntéshozók elé a véglegesített műszaki koncepciót az új generációs, hidrogénnel hajtott, csupán ártalmatlan vízpárát eregető repülőgépek gyártásához.

További cikkek a témában:

Hidrogénnel, biokerozinnal vagy akkumulátorral repülünk majd 2050-ben? Rövid utakra valószínűleg villannyal és hidrogénnel, hosszú utakra bioüzemanyagokkal.

Hatalmas, kozmikus karommal takarítja ki a világűrt az Európai Űrügynökség Lesz mit rendbe tenni, hiszen az alacsony Föld körüli pálya mára egy valóságos szemétdombbá változott.

Ez a srác gondolt egyet és épített magának egy elektromos repülőgépet A szárnyak jobbára hungarocellből és dekorfóliából vannak, az egyensúlyt a függőleges vezérsíkhoz szigszalagozott PET-palack biztosítja, de a gép repül!


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.