Az őszi dizájnkoncepciók után nemrég egy továbbfejlesztett elképzeléssel mutatta be az európai repülőgépgyártó, milyen emissziómentes repülővel lehetne kiváltani a kerozinnal hajtott mai gépeket.
A grafika, amit most közzétettek, egy hat hajtóműves, rövidebb utakra alkalmas, szemre úgy százfős gépet ábrázol, melynek szárnyai alá szerelt "pod"-jai (a szó gubót, tokot jelent, de a repülők hajtóműveinek gondoláira is ezt a kifejezést szokás használni) mindent tartalmaznak, ami a működésükhöz kell.
Az Airbus szerint a megoldás előnye a skálázhatóság. Minden egyes pod-ban ott a folyékony hidrogént tartalmazó tartály, az üzemanyagcella, a villanymotor és persze a légcsavar.
Nagyobb gép: több pod és kész is: minden repülőgyártó álma az ennyire egyszerű, bizonyos korlátok között gépmérettől független hajtómű-gyártástechnológia. A könnyen leszerelhető podokkal a karbantartás is jelentősen leegyszerűsödne, sőt: a gépnek akár nem is kéne kiállnia a forgalomból, amíg a motorjait szerelik, hanem rögtön kaphatna új pod-okat a szárnya alá és mehetne is tovább.
Az Airbus maga is bevallja, hogy ez még korántsem a biztos irány a zéró emissziós gépek kifejlesztésében. Az új skiccet a korábbi tervekkel együtt tovább vizsgálják még pár évig, mire a cég ígéretei szerint 2025-re, egy hétéves előkészítő program után (ez a ZEROe projekt) leteszik a döntéshozók elé a véglegesített műszaki koncepciót az új generációs, hidrogénnel hajtott, csupán ártalmatlan vízpárát eregető repülőgépek gyártásához.