Moszkvában érkezik az igény szerinti mobilitás program

2021 / 02 / 21 / Justin Viktor
Moszkvában érkezik az igény szerinti mobilitás program
A kísérleti szolgáltatást a külvárosi területeken indítják majd el, ahol mikrobuszokat alkalmaznak a távoli lakónegyedekbe történő eljutás lehetőségeinek javítására.

Kisbusz applikációs rendelésre

Azok az utasok akik használni szeretnék a transport-on-demand (igény szerinti személyszállítás) mikrobusz-szolgáltatást, a Moszkvai Közlekedés nevű applikációval kiválaszthatják a legközelebbi buszmegállót, beírhatják az úticéljukat, megrendelhetik a szállítást, és ki is fizethetik a viteldíjat. A buszok az ígéret szerint 30 percen belül érkeznek. A kísérlet során az első év során a szakértők megvizsgálják a szolgáltatás hatásait és eredményeit, és az utasok visszajelzései alapján fejlesztik és korszerűsítik a szolgáltatást.

A moszkvai önkormányzati hatóságok véleménye szerint nehéz a teljes felszíni közlekedési hálózat kiépítése az összes távoli területen, mivel a rendeltetési helyek között gyakran igen nagy távolságok vannak. Egy mikrobusz szolgáltatás viszont jobban alkalmazkodhat az ilyen típusú helyi utazásokhoz. Ha a rendszer sikeres lesz a kísérlet során, a város vezetői azt tervezik, hogy bevezetik más lakóövezetekben is.

Mindazonáltal Moszkva korántsem az első olyan város ahol ehhez hasonló megoldással kísérleteznek. A müncheni közlekedési vállalat (MVG) már 2018-ban kibővítette egyéni tömegközlekedési hálózatát az igény szerinti tömegközlekedési szolgáltatás bevezetésével, MVG IsarTiger néven. A projektet annak idején 20 darab, egyenként hat utas szállítására képes Volkswagen caddyval indították.

Milton Keynes lendületes okosváros programjában mindent bevetnek Az okos városokról a legtöbb ember azt gondolja, hogy pusztán a technológia,  érzékelők, hálózatok, adatok, a dolgok internete használatában ki is merül a fogalom tartalma. A dolog azonban egyre inkább az embereken is múlik. A technológia valóban segítheti városainkat a hatékonyabb szolgáltatások nyújtásában és az átláthatóság növelésében, de a lakosság a potenciális felhasználók  képzésére és bevonására is nagy szükség van.

A hatodik legerősebb város

A Brookings Intézet szerint Moszkva gazdaságilag a világ hatodik legerősebb városa, a bruttó regionális összterméke (GRP) 2014-ben 553 milliárd dollár volt. Adóssága a GRP-hez képest elenyésző, csupán 1,1 százalék, szemben New York 11,7 százalékával. Az ország központi bankja szerint 2015-ben Moszkva vonzotta magához az összes Oroszországban létrejött közvetlen külföldi befektetés felét. Az Orosz kormány azt tűzte ki célként, hogy Moszkva is az egyik legfejlettebb okosvárossá váljon a világon.

A város mobilitási szolgáltatásnak (MaaS) az applikáció alkalmazás képezi az alapjait, melynek használatával akár személyre szabott útvonalakat is ki lehet jelölni Moszkvában és környékén, a tömegközlekedés járatainak kiválasztásával, vagy a két rendszer elemeinek kombinálásával.

A városközponttól távolabb élő utasok megrendelhetik az utat egy kis kapacitású busszal a metróállomásig, és fizethetnek érte a mobilalkalmazáson keresztül, majd az alkalmazás segítségével metróval, felszíni közlekedéssel, autómegosztással, robogó-megosztással vagy helyközi buszok beiktatásával szervezhetik tovább az útvonalukat.

(Forrás: Smartcities Kép: Wikimédia)

Ez is érdekelhet:

Sanghaj lett az év okosvárosa a Smart City Live 2020 rendezvényen Kína komoly tapasztalattal rendelkezik a technológiai innováció élmezőnyében, és úgy tűnik, hogy az eddigi trend továbbra is folytatódik az IoT által támogatott intelligens városok diadalmenetével. Most éppen Sanghaj tört az élre.

Kínában épül a tökéletes okosváros, ami mindent tud a lakóiról A Terminus AI Cityben robotok lesik a lakók minden kívánságát, a helyiségek pedig arra is képesek, hogy az eseménynek megfelelően átrendezzék magukat. A város egy igazi, digitális utópia, persze csak azoknak, akik nem bánják, ha a mesterséges intelligencia minden egyes mozdulatukat nyomon követi.

Az ausztriai Graz az 5G-re és az IoT-re támaszkodva alakul okosvárossá A valódi autonómiával, reális helyzetértékeléssel, és bátor jövőképpel rendelkező városok világszerte ráléptek már az okosvárossá válás útjára. A Citycom Telecommunication Graz teljes Stájerországot lefedő 5G hálózat szállítására szerződött a Nokiával, ami új bevételi lehetőségeket is teremt város számára.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Katasztrófafilmek visszatérő motívuma, hogy a pilóták elájulnak/meghalnak, így egy utasnak kell átvennie a gép irányítását, aki aztán a földi irányítás utasításai alapján biztonságosan landol a reptéren. Na de történt-e ehhez hasonló dolog a valóságban?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.