Münchenben már jövőre indulhat egy teljesen autonóm robotaxi szolgáltatás

2021 / 09 / 10 / Felkai Ádám
Münchenben már jövőre indulhat egy teljesen autonóm robotaxi szolgáltatás
Az Intel alá tartozó Mobileye 50 autonóm taxit állítana szolgálatba már jövőre. A vállalat vezérigazgatója a Tesla vezetősegítő rendszereréről is megmondta a véleményét.

A Mobileye, az Intel önvezető járművekre fókuszáló részlege, már 2022-ben önvezető robotaxikat küldene a müncheni utakra – írja a Reuters. Mint azt korábban mi is megírtuk, egy német törvénytervezet a világon elsőként engedélyezte az önvezető járművek számára a közforgalomban történő részvételt – igaz, csak kijelölt területeken.

Németország akár már jövőre engedélyezheti a vezető nélküli járműveket bizonyos helyeken Már nem egyszerű tesztről van szó, hanem az önvezető járművek akár sofőr nélkül is részt vehetnének a forgalomban 2022-től, ha a törvénytervezet elfogadásra kerül.

Habár ez óvatos lépésnek tűnhet, mégis önmagában elég volt ahhoz, hogy nem csak az autóipar, de az azzal egyre inkább összeolvadó tech vállalatok is elkezdjenek kacsingatni Németország felé – most például tehát az Intel. A Mobileye egyébként korábban a Tesla beszállítója volt, de egy 2016-os, halálos kimenetelű balesetet követően szakítottak Elon Musk cégével. Az az eset volt egyébként az első, melynek során bizonyítottan az önvezető rendszer hibája vezetett egy ember halálához – a 40 éves Joshua Brown azért vesztette életét, mert a kocsi érzékelőrendszere képtelen volt elkülöníteni egy nagy, 18 kerekes kamiont a világos, tavaszi égtől, így teljes sebességgel átszáguldott alatta, és a kamion alja lényegében leborotválta a Tesla szélvédőjét. A mostani bejelentés kapcsán egyébként a Mobileye vezérigazgatója hozzátette azt is, hogy a Tesla önvezető rendszere „nem elég biztonságos”.

A taxikhoz visszatérve a Mobileye reményei szerint jövő év végére a robotaxik már biztonsági sofőrök nélkül, teljesen önállóan is működhetnek. A rendszert a kínai NIO által gyártott önvezető kocsikba építik be, amelyek hivatalosan legfeljebb 130 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek Münchenben. A kocsik hat utast tudnak szállítani, és teljesen elektromosak. A taxikat egy német céggel, a SIXT-tel közösen üzemeltetik majd. Érdekesség, hogy a Mobileye rendszere elsősorban kamerákra épül, de a tervek szerint még extra szenzorokat is felszerelnek, ami többletköltséggel jár ugyan, de fokozza a biztonságot. A cég vezérigazgatója szerint a szenzorok robusztusabbá teszik majd a rendszert, és így bizonyságot nyerhet, hogy az önvezető autó kevesebb balesetet okoz, mint egy emberi sofőr.

Az USA-ban bizonyos modellek esetén a Tesla megszabadul a radartól Sok előnye egyelőre talán nincs az átállásnak, de nem is feltétlen a szóban forgó gépkocsik felszereltségének, illetve képességeinek a pillanatnyi feljavítása a cél.

A Tesla egyébként tavasszal jelentette be, hogy az USA-ban bizonyos modelek esetén magszabadul a radartól, és kizárólag kamerás rendszerre tér majd át.

(Kép: Mobileye)

További cikkek a témában:

A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre Miközben az USA-ban és Kínában már százas nagyságrendben dolgoznak az önvezető taxis vállalkozások autói, Európában az ilyesmi még mindig tilos.

Nehéz dolga van egy önvezető autónak a kínai csúcsforgalomban Az AutoX vezető nélküli kocsija egy zsúfolt kínai városban próbált navigálni az esti csúcsforgalom kellős közepén, robogók, kóborló gyalogosok és egy úton átszaladó kutya között, de sikerrel vette az akadályokat.

Jön az elektromos és az önvezető Volkswagen Transporter, még ha nem is ez lesz a neve A Volkswagen elektromos furgonja és kisbusza jövőre érkezik, az önvezető változatot 2025-re ígéri a cég.

 


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.