A brit védelmi minisztérium boscombe-i tesztpályáján elért rekord annak tükrében mindenképpen figyelemre méltó, hogy a Rolls-Royce Limited (ami nem keverendő össze az autókat gyártó, és jelenleg a BMW tulajdonában levő Rolls-Royce Motor Carsszal) mindössze szeptember közepén végezte el az első próbarepülést a 400 kW-os villanymotorral felszerelt géppel, amit az ACCEL program keretében fejlesztettek ki.
A Wikipedia erről szóló bejegyzése szerint az elektromos repülők sebességrekordját jelenleg a Rutan Long-EZ tartja, ami 2013-ban 324 km/h-ig gyorsult, míg a tisztán elektromos hajtású járművek sebességrekordját a Venturi VBB-3 Streamlinerrel állították fel 2016-ban, 550,627 km/h-val.
A cég közleménye szerint az abszolút sebességrekordon kívül a repülőnek további három rekordot is sikerült megdöntenie, amit reményeik szerint hamarosan a Nemzetközi Repülő Szövetség is jóvá fog hagyni:
A rekord bejelentése kapcsán Warren East, a vállalat vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy az ilyen technológiai fejlesztések fontos szerepet játszanak abban, hogy a világ teljesíteni tudja a kitűzött klímacélokat - utalva a nemrég megrendezett glasgow-i COP26 klímakonferenciára. Ahogy azt a hírről beszámoló Gizmodo is megemlíti, az elektromos hajtás részarányának növekedésére a repülésben valóban nagy szükség lenne az üvegházhatású gázok kibocsátásához, a COP26-tal kapcsolatban például többen szóvá tették, hogy a világ vezetői közül sokan magángéppel érkeztek az eseményre, amivel ironikus módon jelentősen hozzáárultak a szén-dioxid-kibocsátáshoz. Bár a közösségi médiában terjedő hírek, miszerint Glasgowban a konferencia idején mintegy négyszáz magángép gyűlt össze, hamisnak bizonyultak, de a Forbes szerint nagyjából 118 privát jet valóban érkezett Skócia legnagyobb városába, amelyek tulajdonosai így több ezer tonna üvegházhatású gázt juttattak a levegőbe.
(Fotó: Rolls-Royce)