Végre megnézhetjük Elon Musk loopját, ami talán sokaknak csalódást fog okozni

2020 / 12 / 05 / Felkai Ádám
Végre megnézhetjük Elon Musk loopját, ami talán sokaknak csalódást fog okozni
A The Boring Company a Twitteren osztott meg egy videót az egyik állomásról. A Las Vegas-i Loop látványos ugyan, de látszik, hogy sok a teendő, és nem kizárt, hogy nem is lesz képes az ígért kapacitással működni.

Elon Musk vállalata, a The Boring Company végre nem csak látványterven, hanem a valóságban is felfedte, miként fest majd a Las Vegas Convention Centernél (LVCC) épülő földalatti közlekedésihálózat, a Loop. Hogy mi a Loop pontosan, az sokat változott, és mára Musk szerint lényegében alagutakban közlekedő Teslákat jelent. Vagyis az elektromos gépkocsik fuvarozzák majd az utasokat (legfeljebb négyet autónként) az állomások között. Egyelőre azt is homály fedi, hogy terveznek-e szolgálatba állítani, és ezzel együtt Musk másik vállalatánál, a Teslánál kifejleszteni nagyobb utasszám befogadására is képes járművet, például egy kisbuszt. Musk legutóbbi nyilatkozata szerint ilyet akkor gyártanak majd, ha ezekre szükség lesz.

Elon Musk mintha megerősítette volna a Tesla kisbusz fejlesztését, aztán törölte a bejegyzést A kisbusz az egyetlen a vállalat tervei közül, amiről alig tudni valamit. Még a fejlesztés létezése is kérdéses, de nagyon különös, hogy Musk gyorsan törölte a bejegyzést, amelyben a jármű szóba került.

A Twitteren megosztott videón mindenesetre láthatjuk, hogy az elképzelések versenyében valóban a „legspártaibb” változat győzedelmeskedett, legalábbis, ami az állomást illeti. Pár Tesla parkol az állomáson, ahová lépcső visz le, tehát az autókat a mélybe süllyesztő liftnek – Musk legutóbbi nyilatkozatához híven – nincs nyoma. Ha pedig eltekintünk a látványos fényjátéktól, láthatjuk, hogy az állomás egyelőre legfeljebb szerkezetkész, sem felfestések, sem normálisabb világítás nem fedezhető fel.

Azt tudjuk, hogy a két tervezett alagút közül az egyiket már kifúrták, sőt Musk szeptemberben úgy nyilatkozott, hogy az LVCC Loop első, teljesen működőképes alagútjának az építése majdnem befejeződött. Ez a remények szerint 2021 januárjára, vagyis a CES 2021-re el is készül (habár azóta a CES-ről is kiderült, hogy a járvány miatt online formában valósul majd meg). A Loop egyébként 52,5 millió dollárba kerül, és nem biztos, hogy megfelel majd annak, amit Musk ígért, elsősorban az utasszámot értve itt. A TechCrunch-hoz eljutott tervek alapján a Loop még az LVCC-nek ígért utasszám töredékének a szállítására sem lesz képes. A tűzvédelmi tervek alapján ugyanis a Loop három állomása közül az egyiknek 800 fő lesz a maximuma a kiszállási és beszállási zónában óránként. Amennyiben az a szám igaz a többi állomás esetén is, az azt jelenti, hogy a rendszer óránként legfeljebb 1200 személy utaztatására lesz képes. Ez pedig nagyjából a negyede az ígért kapacitásnak. Ha pedig ez a szám így marad, úgy a The Boring Company legfeljebb 13 millió dollárt kap az építési költségekre, és amint a rendszer üzemelni kezd, Musk cége még sok milliós bírságra is számíthat.

További cikkek a Rakétán:

Célegyenesben a Las Vegas alatt futó alagút, amiben Teslák fognak közlekedni Elon Musk nagyszabású álma kezd beérni, igaz, a kezdeti koncepcióhoz képest elég sok minden változott.

Az orosz önvezető autó pont úgy vezet, mint egy valódi sofőr Las Vegasban lehetőségünk volt rá, hogy kipróbáljuk a Yandex robotautóját, amiben az a legfurcsább, hogy mennyire nem furcsa.

Futurisztikus járművek - így változik meg a jövő közlekedése a legrendhagyóbb tervek szerint Hyperloopok, óriásbuszok, lebegő autók. Rakétával New Yorkból Párizsba fél óra alatt. A jövőben nem fogunk unatkozni, ha utaznunk kell.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.