A Continental egy német autós háttéripari vállalat, amely komoly kutató-fejlesztő tevékenységet folytat gyakorlatilag mindennel kapcsolatban, amit meg lehet találni egy autóban. Nem csoda hát, hogy legalább annyira kíváncsi az autózás jövőjére, mint maguk az autógyártók. Ezért rendszeresen felméri az autósok, közlekedők szokásait, véleményét, terveit.
A 2020-as Continental Mobilitási Tanulmány megállapításai szerint globális trend alakult ki az autóbirtoklás újra népszerűvé válása terén. A Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában megkérdezett autósok több mint 80 százaléka saját autóját használja napi szinten. Japánban ez az érték 70 százalékon áll, az Egyesült Államokban pedig még a 90 százalékot is meghaladja.
Az információtechnológia viszonylag új lehetőségeire, a mobilkommunikációra alapozott olyan új közlekedési koncepciók, mint például a telekocsi szolgáltatás, az autómegosztás vagy a fuvarhívás, ezekben az országokban egyelőre nem játszanak komoly szerepet, kivéve Kínában, ahol tízből egy ember él ilyen szolgáltatással. Ugyanakkor úgy tűnik, a koronavírus-járvány világszerte tartósan képes lesz befolyásolja az emberek mobilitási szokásait. A saját személygépkocsik használata előtérbe került, míg az utóbbi években virágzásnak indult utazásmegosztó- és telekocsi-szolgáltatások jelentősen visszaestek. Ezeknek a szolgáltatásoknak a fejlődését jól érzékelhetően belassította a világjárvány. A kereskedelmi telekocsi szolgáltatások iránti kereslet Franciaországban, az Egyesült Államokban, Japánban és Németországban most enyhe válságon megy keresztül.
A megkérdezettek több mint 80 százaléka a tulajdonosa az általa rendszeresen vezetett autónak, 14-20 százaléka pedig egy családtag vagy egy barát autóját használja. A válaszadók, akik azt jelölték meg, hogy nincs saját autójuk, elsősorban ezt a költségekkel magyarázták, míg mások szerint nincs rá szükségük.
Mindezek ellenére a legtöbb ember számára az autó részese a mindennapi közlekedésnek. Az amerikaiak 33 százaléka legalább egyszer használja a járművet egy héten, míg 57 százalék azt jelentette ki, hogy minden, vagy szinte minden nap autózik. Náluk csak a franciák ülnek be gyakrabban az autójukba, mivel ezt a választ 59 százalékuk jelölte meg. A Németországban megkérdezettek 53 százaléka válaszolta azt, hogy napi, vagy szinte napi szinten használják autójukat, és 30 százalék vezet minimum egyszer egy héten. A helyzet hasonló Franciaországban, az Egyesült Államokban és Kínában is. Mindössze Japánban jellemző a ritkább autóhasználat, ahol a válaszadók 34 százaléka közlekedik autóval minden, vagy majdnem minden nap.
A Continental megállapítása szerint az új közlekedési koncepciók ugyan fontos szerepet játszanak a mobilitás jövőjéről szóló párbeszédben, de a legtöbb ember mindennapi életének ma még ezek nem képezik részét, számukra a hétköznapi közlekedés továbbra is a saját autó használatában merül ki. Ezt az attitűdöt a COVID-19 világjárvány most újra megerősítette, mind az öt vizsgált országban.