A 2020-as év az ipar számára is rengeteg nehézséget tartogatott, elemzők szerint ezért a túlélésre játszóknak egyetlen választásuk maradt: szemléletmódot kell váltaniuk az operatív céges kommunikációban, valamint fel kell hagyniuk a statikusan felülről lefelé irányuló gyakorlattal. Daniel Sztutwojner, a Beekeeper vállalati folyamatokat optimalizáló alkalmazás társalapítója az Industry Week-nek beszélt arról, hogy a cégeknek mihamarabb nyitniuk kellene a szervezési feladatok, dokumentációk, munkafolyamatok okostelefonon történő megoldására.
A koronavírus-járvány kétségkívül alapjaiban forgatta fel a munkavégzést, ám a frontvonalban dolgozók továbbra is bejárnak, ami számtalan új szabály bevezetésére kényszerítette a gyártókat. És ha ez még önmagában nem lenne elég, a vezetőkre további plusz terhet rak, hogy kapcsolatban maradjanak a több helyszín közt szétszóródott munkaerővel. Az elmúlt időszak eseményei felgyorsították az egyébként is gyorsan terjedő trendet, miszerint a dolgozókkal okoseszközökkel lehet a leghatékonyabban kommunikálni. Szemléltetésképp még két teljes hónap sem telt el 2021-ből, de
már most hetven százalékkal nőtt a mobil készülékek vállalati felhasználása,
és folyamatosan dőlnek a rekordok az applikációkra fordított költések tekintetében is. Plusz a folyamatot az is gyorsítja, hogy a munkaerőpiacon a baby boomer korosztály helyét lassacskán átveszi a 'mobilfüggő' millenárisok és a Z-generációsok. Ahogy az sem könnyíti meg a vállalatok helyzetét, hogy a fiatalabb generációk tagjai nagy arányban váltanak munkahelyet - olvasható a Deloitte 2020-as, globális felmérésében. Eszerint a munkavállalók
negyvenkilenc százaléka két éven belül továbbáll, ha a cég nem nyitott a távoli munkavégzésre, vagy nem biztosítja a munka és a magánélet közötti egyensúlyt.
Szintén érdekes adat, hogy miközben az összes munkaerő nyolcvan százaléka a frontvonalban dolgozókból áll, az őket foglalkoztató cégek IT-költéseinek csupán egy százalékát fordítják digitális megoldásokra. Ez elképesztő időpocsékolással jár: egy átlagos dolgozó napi három órát veszteget el a szükséges információk beszerzésére; a középvezetők munkahetének hatvan százalékát felemészti a felsővezetők és a dolgozók közötti egyeztetés; a cégek az IT-költések javát még mindig asztali alkalmazásokra fordítják, a mobilbarát megoldások helyett; a dolgozóknak jelenleg mindössze húsz százaléka érhető el öt percen belül.
(Fotó: Pixabay)