A világ legismertebb közösségi média vállalatának nem volt könnyű hete: nem elég, hogy hétfőn hat órára úgy, ahogy van, eltűntek az internetről, egy nappal később már egy volt kollegájuk tálalt ki szenátoroknak a cégről. Nem tudni, hogy ezzel összefügg-e, de pénteken hangzatos bejelentést tettek, így legalább egy pozitív hír is jutott a hétre velük kapcsolatban: mostantól tilos természetmegőrzési területet adni-venni a platformjaikon. Az új szabály nem csak a Facebook piacterére, hanem az Instagramra és a WhatsApp-re is érvényes. A közleményük szerint egy meg nem nevezett nemzetközi szervezet "mérvadó" adatbázisával vetik össze a feladott hirdetéseket, hogy kiszűrjék azokat, amelyek megszegik a rendelkezést.
Ugyan elsőre furcsán hangzik, hogy külön ki kell térniük ilyesmire a felhasználási feltételeikben, de a Gizmodo cikke emlékeztet: volt, hogy ezer focipálya hosszú amazonasi földszakaszokat próbáltak értékesíteni a platformon. A BBC tucatnyi ilyen hirdetést talált, majd amikor szembesítették ezzel a céget, meglehetősen közönyösen annyit reagáltak, hogy "készek együttműködni a helyi hatóságokkal", de addig nem tesznek lépéseket az egyes hirdetők ellen, amíg nem szegik meg a helyi törvényeket. Most, nyolc hónappal később már arra is ígéretet tettek, hogy a szabályt megkerülők ellen is fel fognak lépni.
A Facebook piacterének idén áprilisban már egymilliárd felhasználója volt. Több mint egymillió bolt üzemelt a platformon, amelyekkel havi negyedmilliárd felhasználó lépett kapcsolatba. Az Instagram és a WhatsApp is több olyan fejlesztést vezetett be, amelyek e-kereskedelmi irányba mozdítják a szolgáltatásokat. Tehát a Facebooknak szüksége van arra, hogy a területtel kapcsolatban pozitív hírekben, felelős szolgáltatóként szerepeljen - nem csak egy ilyen rettenetes hét végén.
(Ivars Utināns/Unsplash)