A Vincent-Henri Peuch vezette csapat megállapította, hogy a bolygónkat a káros napsugaraktól védő ózonrétegben évente kialakuló lyuk az átlagos indulást követően a megszokottnál termetesebb lett az elmúlt héten.
A kutatók a mért adatokból arra következtettek, hogy az idei ózonlyuk az átlagnál jóval nagyobb, sőt talán mélyebb is lesz. A lyuk mérete jelenleg olyanforma mint az előző évi, amely eleinte ugyancsak normál méretűnek tűnt, ám végül
a valaha mért egyik legmélyebb és leghosszabb ideig tartó lyukká alakult a feljegyzések 1979-es kezdete óta.
Peuch úgy véli, hogy a 2021-es is beletartozik a legnagyobb huszonöt százalékba, ennek ellenére szerinte nem kell pánikba esnünk.
A légkörben lévő ózon elnyeli a Napból érkező ibolyántúli sugarakat: ha az ózon eltűnne, akkor többé nem lenne semmi, ami megvédhetné az élő sejteket a káros sugaraktól, melyek nonstop érnék a Földet. Az ózonlyuk minden év szeptember közepe és október közepe között éri el maximumát a Déli-sarkvidék fölött, decemberre pedig összezárul.
Noha az ózonréteget károsító vegyszereket már 1987-ben betiltották (többek között ilyet használtak a hűtőszekrényekben és szórófejes dobozokban), a szakértők szerint az ózonréteg regenerálódása hosszú évtizedekig eltarthat még az Antarktisz fölött. Olyannyira, hogy becslések szerint 2060-70-es éveket írunk majd, mire teljesen lebomlanak a légkörben felhalmozódott szennyezőanyagok.
(Fotó: Getty Images Hungary)
 
         Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR