A TechCruch cikke szerint a szingapúri székhelyű piackutató előzetes becslések alapján jutott erre az eredményre, vagyis elképzelhető, hogy a végleges számok némileg eltérnek majd a most közölt adatoktól, ugyanakkor a trendek így is jól láthatóak: a Xiaomi egészen elképesztő, 83%-os növekedést tudott bemutatni az elmúlt egy évben, így már 17%-os a részesedésük a mobilpiacon. Érdekes, hogy miközben a kínai gyártó éppen idén indult el határozottan a drágább, ugyanakkor kevesebb kompromisszumot igénylő telefonok irányába, a Canalys szerint a növekedésük fő hajtóerejét továbbra is az olcsóbb telefonok adják, a készülékeik átlagos eladási árai 40 valamint 75%-kal olcsóbbak, mint a Samsungé és az Apple-é. A cég elemzője, Ben Stanton végeredményben ugyanarra a következtetésre jutott, amire korábban mi is, vagyis hogy a Xiaomi kihívóból domináns szolgáltatóvá alakítja át az üzleti modelljét, a következő időszak legnagyobb kihívása pedig az lehet számukra, hogy a felsőkategóriás készülékeik eladásait is növelni tudják.
Ami a felsőkategóriás készülékeket illeti, a Canalys adatai alapján úgy tűnik, hogy a Samsungnak igencsak bejött a Galaxy S21 korai bemutatója, vélhetőleg ez is komoly szerepet játszott abban, hogy a koreai piacvezető gyártó 15%-kal tudott növekedni. A Samsung ugyanakkor nem dőlhet nyugodtan hátra, hiszen a Canalys becslései szerinti 19%-os részesedésük alig 2%-kal nagyobb, mint a Xiaomié, vagyis a kínai gyártónak akár az is sikerülhet hamarosan, ami tavaly a Huaweinek is összejött, és átvehetik az első helyet a globális piacon.
Mivel a Huawei az amerikai kereskedelmi embargó miatt több mint fél éve nem mutatott be új telefont, így nem csoda, hogy nem sikerült visszaverekedniük magukat az élmezőnybe. Elsőre kiábrándítónak hathatnak az Apple eredményei is, akik 14%-os részesedés mellett mindössze 1%-os növekedést tudtak felmutatni, de ehhez az eredményhez azért hozzá kell tenni, hogy a gyártó utoljára októberben mutatott be új telefonokat, vagyis az év második felében, az iPhone 13 érkezésével ennél minden bizonnyal jobb eredményeket is fel tudnak majd mutatni. Erre szükségük is lesz, ha legalább a dobogós helyüket meg akarják tartani, ugyanis a lista negyedik és ötödik helyén a BBK Electronics két márkája is egészen szép növekedést könyvelhetett: az Oppo és a Vivo egyaránt 10-10%-os részesedéssel rendelkeznek a globális piacon, az éves növekedésük pedig közelít a 30%-hoz. Ezeknek a cégeknek ráadásul még egészen komoly tartalékaik vannak, az Oppo például alig néhány hete jelent hivatalosan meg Magyarországon és más kelet-európai országokban, a Vivo pedig még ennyire sincs jelen Európában.
(Borítókép: Artur Widak/NurPhoto/Getty Images)