Az új Teslán nem lesz sebváltó. De akkor hogyan lehet vele tolatni?

2021 / 03 / 29 / Pőcze Balázs
Az új Teslán nem lesz sebváltó. De akkor hogyan lehet vele tolatni?
A Tesla újratervezi a zászlóshajóját, a Model S szedánt. A frissítés egyik legmeglepőbb áldozata egy bajuszkapcsoló lett: eddig a kormánykerék mögött találtuk az automata sebességváltót, most viszont sehol. Végre kiderült, hogy hogyan kell az autóval tolatni.

Az alapértelmezett válasz amennyire egyszerű, annyira ijesztő: automatikusan. Néhány napja még arról írtunk a Rakétán, hogy a Tesla "önvezető", valójában vezetéssegítő rendszere még bőven nem készült fel a városi közlekedésre, így az sem túl megnyugtató, hogy a Model S mostantól magától fog rájönni (rosszabb esetben: magától próbál rájönni), hogy a parkolás - tolatás - üresjárat - vezetés állások közül hova tennénk a váltót, ha lenne. Elon Musk vezérigazgató, illetve "technokirály" január végén már utalt erre egy tweetjében: "Nincsenek bajuszkapcsolók. A kocsi kitalálja az irányt a látható akadályok, a kontextus és a térkép alapján. Felül lehet írni az érintőképernyőn".

A The Verge-nél most ráakadtak egy videóra, amelyben látható, amire Musk utalt: a középkonzolon lévő vízszintes képernyő bal oldalán van egy függőleges sáv, benne egy körömnyi méretű autó ikonnal. Ezt tudjuk fel-le húzni, hogy a D és az R közt váltsunk. Ahhoz, hogy üresbe tegyük a Model S-t, mélyebben bele kell másznunk a menübe, a parkolóállás bekapcsolásáról pedig egyelőre nincs információ.

Ez a megoldás legalább annyira izgalmas és megosztó, mint az autó új kormánykereke, ami igazából csak kormány, nem kerék; sokak szerint a Knight Ridert idéző formaterv elég veszélyesnek tűnik. A sebességváltó, ha nem úgy működik, ahogy hisszük vagy szeretnénk, szintén könnyen balesetforrássá válhat. Felmerült, hogy a Star Trekből ismert Anton Yelchint is azért ölte meg saját Jeep Grand Cherokee-ja, mert az autó váltója nem adott elég egyértelmű visszajelzést arról, hogy üresben van vagy parkol. A váltót a gyártó később le is cserélte egy konzervatívabb típusra. Emellett az érintőképernyős irányítással kapcsolatban is akadnak aggályok: másfél éve az amerikai haditengerészet döntött úgy, hogy visszatér a mechanikus gombokhoz és karokhoz, miután kiderült, hogy egy hét halálos áldozattal járó balesetben szerepet játszhatott az érintőképernyős vezérlés is.

Az új Model S-ekre valamikor idén számíthatunk. Akkor kiderül, hogy az autó mennyire sejti jól, hogy merre mennénk; a sofőrök mennyire érzik magukat biztonságban közben; és hogy ha mást gondolnak, mint a kocsijuk, mennyire esik kézre az érintőképernyőn lévő körömnyi ikon.

További cikkek a témában:

A Tesla is elismeri, hogy a "teljes önvezetés" nevű funkció valójában csak kettes szintű önvezetést takar A "Teljes Önvezetés" nem annyira teljes, mint ahogy a neve sugallja.

Soha nem látott műszerfallal érkezik az elektromos Mercedes S-osztály A Mercedes-Benz várhatóan még az idén lerántja a leplet a régóta várt EQS szedánjáról, ami a Tesla Model S és a Porsche Taycan közvetlen riválisa lesz. Ennek első lépéseként bemutatták az autó műszerfalát, amin egyáltalán nincsenek gombok.

A Honda megkapta az engedélyt, hogy elsőként a világon forgalomba hozzon egy hármas szintű önvezető autót A jövőre piacra kerülő Honda Legend a dugóban már önmagát fogja vezetni, a sofőrnek pedig oda sem kell néznie.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Készül az első légibusz, amivel harminc ember utazhat egyszerre
Készül az első légibusz, amivel harminc ember utazhat egyszerre
A Sora Aviation elektromos légi járművéhez már fejlesztik az akkumulátort, a jármű 2031-ben állhat szolgálatba.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.