Az alapértelmezett válasz amennyire egyszerű, annyira ijesztő: automatikusan. Néhány napja még arról írtunk a Rakétán, hogy a Tesla "önvezető", valójában vezetéssegítő rendszere még bőven nem készült fel a városi közlekedésre, így az sem túl megnyugtató, hogy a Model S mostantól magától fog rájönni (rosszabb esetben: magától próbál rájönni), hogy a parkolás - tolatás - üresjárat - vezetés állások közül hova tennénk a váltót, ha lenne. Elon Musk vezérigazgató, illetve "technokirály" január végén már utalt erre egy tweetjében: "Nincsenek bajuszkapcsolók. A kocsi kitalálja az irányt a látható akadályok, a kontextus és a térkép alapján. Felül lehet írni az érintőképernyőn".
A The Verge-nél most ráakadtak egy videóra, amelyben látható, amire Musk utalt: a középkonzolon lévő vízszintes képernyő bal oldalán van egy függőleges sáv, benne egy körömnyi méretű autó ikonnal. Ezt tudjuk fel-le húzni, hogy a D és az R közt váltsunk. Ahhoz, hogy üresbe tegyük a Model S-t, mélyebben bele kell másznunk a menübe, a parkolóállás bekapcsolásáról pedig egyelőre nincs információ.
Ok, so this is how u change gears on the new S/X ??@elonmusk @tesla pic.twitter.com/dXtsSzQBAS
— Michael Hsu (@hsumacher) March 24, 2021
Ez a megoldás legalább annyira izgalmas és megosztó, mint az autó új kormánykereke, ami igazából csak kormány, nem kerék; sokak szerint a Knight Ridert idéző formaterv elég veszélyesnek tűnik. A sebességváltó, ha nem úgy működik, ahogy hisszük vagy szeretnénk, szintén könnyen balesetforrássá válhat. Felmerült, hogy a Star Trekből ismert Anton Yelchint is azért ölte meg saját Jeep Grand Cherokee-ja, mert az autó váltója nem adott elég egyértelmű visszajelzést arról, hogy üresben van vagy parkol. A váltót a gyártó később le is cserélte egy konzervatívabb típusra. Emellett az érintőképernyős irányítással kapcsolatban is akadnak aggályok: másfél éve az amerikai haditengerészet döntött úgy, hogy visszatér a mechanikus gombokhoz és karokhoz, miután kiderült, hogy egy hét halálos áldozattal járó balesetben szerepet játszhatott az érintőképernyős vezérlés is.
Az új Model S-ekre valamikor idén számíthatunk. Akkor kiderül, hogy az autó mennyire sejti jól, hogy merre mennénk; a sofőrök mennyire érzik magukat biztonságban közben; és hogy ha mást gondolnak, mint a kocsijuk, mennyire esik kézre az érintőképernyőn lévő körömnyi ikon.