Vízalatti alagútban futó nagysebességű vasutat építenek Indiában
2021 / 11 / 01 / Bobák Zsófia
Vízalatti alagútban futó nagysebességű vasutat építenek Indiában
Az ország első nagysebességű vonata japán gyártmányú Sinkanszen lesz és egy hét kilométeres szakaszon vízalatti alagútban halad majd.

Az indiai Nemzeti Nagysebességű Vasúti Vállalat (National High Speed Railway Corporation Limited, NHSRCL) néhány nappal ezelőtt írta ki a pályázatot annak a részben víz alatt is futó, összesen 21 kilometer hosszú alagútnak a megtervezésére és kivitelezésére, amely a Mumbai üzleti negyedében található Bandra Kurla komplexum földalatti állomását és a Tháne városának Shil Phata csomópontját köti majd össze - írja a Live Mint.

A szakasz fontos részét képezi annak a Mumbai és Ahmadábád közé tervezett nagysebességű vasútvonalnak, amelynek ötlete már a kétezres évek elején megszületett, bár a megvalósítása azóta is késlekedik. Az eredeti elképzelés szerint a gyorsvasút 650 kilométer távolságot ívelt volna át Pune és Ahmadábád között, de végül módosították a terveket és csak az 508 kilométeres Mumbai-Ahmadábád szakasz maradt, a vasút azonban így is segít jelentősen lerövidíteni az utazási időt a városok között, a tervek szerint mindössze két órába fog telni eljutni egyik végállomásról a másikra.

Az ország első nagysebességű vonatának a japán Sinkanszent választották

és az indiai hatóságok a japán kormánnyal és cégekkel összefogásban dolgoznak a vasút megépítésén, akik nem csak a munka műszaki előkészítésében segítkeznek, hanem a költségek egy részét is állják. A vonalon a Sinkanszen E5 szériájának módosított példányai közlekednek majd, előreláthatólag 320 km/h-ás átlagsebességgel.

A régóta várt vasút megépítése évről évre csúszik, elsősorban annak köszönhetően, hogy az építkezések megkezdése előtt fel kell vásárolni a szükséges földterületeket, ez pedig rendkívül lassan haladt eddig: a projekt 2017-es indulása után egy év alatt csak a területek 1-2%-át sikerült megszerezni. Jelenleg, a Times of India elmondása szerint az első szakaszon, Maharashtra körzetében még mindig csak 30% áll rendelkezésre, 143 hektár a 433 hektárból, ezért a munkálatok kezdete továbbra is késik és az első rövid szakasz befejezésére is valószínűleg csak 2026 környéken kerül sor.

A földalatti és egy részen víz alatt haladó alagútban a Live Mint leírása szerint két sínpálya számára lesz elegendő hely és az építmény 25-40 méter mélyen a föld alatt helyezkedik majd el. A nagysebességű vasút még el sem készült, de a kormány már a többi vonalat is tervezi, ezek közül a leghosszabbnak a több mint 860 kilométer hosszúságú Delhi-Varanasi és a 736 kilométeres Mumbai–Nagpur vonal ígérkezik.

(Fotó: ANI/Twitter)

További cikkek a témában:

A világ leggyorsabb vonata 600 km/h-s sebességgel fogja szállítani az utasokat A mágneses levitációval működő kínai szupervonat elméletben mindössze 3,5 óra alatt teszi majd meg a Peking és Sanghaj közötti távolságot.
A teherszállító Hyperloop a légi fuvarozás sebességével szállítja a rakományt Bemutatták a teherszállításra alkalmas HyperPort terveit, ami az elképzelés szerint naponta többezer konténert szállít majd 600 km/h-s sebességgel.
Nemsokára indul az első zéró-emissziós utasszállító vonat az Egyesült Államokban A Magyarországon is jól ismert  Stadler vállalat és a San Bernardino megyei Közlekedési Hatóság (SBCTA) aláírták az első hidrogénüzemű személyvonatra szóló szerződést az Egyesült Államokban.


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.