Az indiai Nemzeti Nagysebességű Vasúti Vállalat (National High Speed Railway Corporation Limited, NHSRCL) néhány nappal ezelőtt írta ki a pályázatot annak a részben víz alatt is futó, összesen 21 kilometer hosszú alagútnak a megtervezésére és kivitelezésére, amely a Mumbai üzleti negyedében található Bandra Kurla komplexum földalatti állomását és a Tháne városának Shil Phata csomópontját köti majd össze - írja a Live Mint.
A szakasz fontos részét képezi annak a Mumbai és Ahmadábád közé tervezett nagysebességű vasútvonalnak, amelynek ötlete már a kétezres évek elején megszületett, bár a megvalósítása azóta is késlekedik. Az eredeti elképzelés szerint a gyorsvasút 650 kilométer távolságot ívelt volna át Pune és Ahmadábád között, de végül módosították a terveket és csak az 508 kilométeres Mumbai-Ahmadábád szakasz maradt, a vasút azonban így is segít jelentősen lerövidíteni az utazási időt a városok között, a tervek szerint mindössze két órába fog telni eljutni egyik végállomásról a másikra.
Embassy of Japan in India shares photos of the E5 Series Shinkansen (Japan’s Bullet Train), which will be modified for use as rolling stock of the Mumbai-Ahmedabad High-Speed Rail project. pic.twitter.com/6hWR7hOpdO
— ANI (@ANI) December 18, 2020
Az ország első nagysebességű vonatának a japán Sinkanszent választották
és az indiai hatóságok a japán kormánnyal és cégekkel összefogásban dolgoznak a vasút megépítésén, akik nem csak a munka műszaki előkészítésében segítkeznek, hanem a költségek egy részét is állják. A vonalon a Sinkanszen E5 szériájának módosított példányai közlekednek majd, előreláthatólag 320 km/h-ás átlagsebességgel.
A régóta várt vasút megépítése évről évre csúszik, elsősorban annak köszönhetően, hogy az építkezések megkezdése előtt fel kell vásárolni a szükséges földterületeket, ez pedig rendkívül lassan haladt eddig: a projekt 2017-es indulása után egy év alatt csak a területek 1-2%-át sikerült megszerezni. Jelenleg, a Times of India elmondása szerint az első szakaszon, Maharashtra körzetében még mindig csak 30% áll rendelkezésre, 143 hektár a 433 hektárból, ezért a munkálatok kezdete továbbra is késik és az első rövid szakasz befejezésére is valószínűleg csak 2026 környéken kerül sor.
A földalatti és egy részen víz alatt haladó alagútban a Live Mint leírása szerint két sínpálya számára lesz elegendő hely és az építmény 25-40 méter mélyen a föld alatt helyezkedik majd el. A nagysebességű vasút még el sem készült, de a kormány már a többi vonalat is tervezi, ezek közül a leghosszabbnak a több mint 860 kilométer hosszúságú Delhi-Varanasi és a 736 kilométeres Mumbai–Nagpur vonal ígérkezik.
(Fotó: ANI/Twitter)
További cikkek a témában:
A világ leggyorsabb vonata 600 km/h-s sebességgel fogja szállítani az utasokat
A mágneses levitációval működő kínai szupervonat elméletben mindössze 3,5 óra alatt teszi majd meg a Peking és Sanghaj közötti távolságot.
A teherszállító Hyperloop a légi fuvarozás sebességével szállítja a rakományt
Bemutatták a teherszállításra alkalmas HyperPort terveit, ami az elképzelés szerint naponta többezer konténert szállít majd 600 km/h-s sebességgel.
Nemsokára indul az első zéró-emissziós utasszállító vonat az Egyesült Államokban
A Magyarországon is jól ismert Stadler vállalat és a San Bernardino megyei Közlekedési Hatóság (SBCTA) aláírták az első hidrogénüzemű személyvonatra szóló szerződést az Egyesült Államokban.