Musk szerint a The Boring Company, az általa alapított alagútépítő vállalat, jelentősen csökkenthetné az építési költségeket – akár a fent említett összeg ezredrészére is. Bár ez elsőre talán hihetetlennek tűnik, a szükséges technológia már létezik. A mágneses lebegtetés és a vákuumcsövek kombinálásával szinte teljesen kiküszöbölhető a súrlódás, így a vonatok elviekben akár 4800 km/órás sebességet is elérhetnek, miközben rendkívül sima és gyors utazást biztosítanak.
A transzatlanti alagút ötlete messze nem új keletű. Michel Verne, a híres sci-fi író, Jules Verne fia, már 1895-ben megírta Un Express de l’avenir (A jövő expressze) című történetet, amelyben hasonló koncepció szerepelt. Később Bernhard Kellerman 1913-as regénye, Der Tunnel (Az alagút), valamint az ebből készült, 1935-ben bemutatott Transatlantic Tunnel című film is feldolgozta ezt a témát. Az elképzelés tudományos alapjait pedig Robert H. Goddard mérnök rakta le a 20. század elején, amikor szabadalmaztatta a vákuumcsöves alagút terveit – ezek a megoldások ma a hyperloop technológia alapját képezik.
A transzatlanti alagúthoz két kulcsfontosságú technológiára van tehát szükség:
Sajnos azonban még ezek a technológiák sem elegendőek önmagukban, mivel akad még néhány jelentős akadály a transzatlanti alagút megépítésének az útjában. Ezek közül a leggigászibb, hogy egy 5470 km hosszú alagút több mint 100-szorosa lenne a jelenlegi leghosszabb víz alatti alagútnak, a 37,9 km-es Csatorna-alagútnak, amely 12 milliárd fontba került és hat évig épült. További nem éppen elhanyagolható nehézséget jelent a Közép-Atlanti-hátság, az a hatalmas víz alatti vulkanikus zóna, amely geológiailag rendkívül instabil terület.
A transzatlanti alagút így még sokáig csupán futurisztikus álom, viszont a maglev és hyperloop technológiák fejlődése már most is forradalmasítja a nagysebességű közlekedést, így végül is nincs kizárva semmi. Az emberiség már rendkívül sokat megvalósított mindabból, amit egykor lehetetlennek hittek.
(A cikkhez használt kép illusztráció, forrása: Pixabay/Pexels)