Ahogy korábban írtunk róla, a várhatóan 2025-ben vagy '26-ban pályára állított űreszköz központi modulját már tavaly bemutatta a Roszkoszmosz, most viszont már azt is lehet tudni, hogy a teljes űrállomás ezen felül még öt további modulból fog állni. Az Interesting Engineering szerint a modulokat két fázisban fogják Föld körüli pályára állítani: az első ütemben négyet, amit később még további két modul követ. Ezeket a hírek szerint 2030 és 2035 között csatlakoztathatják az űrállomáshoz.
Az orosz média által csak "Rosz" néven emlegetett űrállomáson egyszerre négy kozmonauta fér majd el, és az Interfax korábban közölt információi szerint a teljes kiépítése nagyjából hatmilliárd dollárba fog kerülni.
A beszámolók szerint Jurij Boriszov, az orosz űrügynökség frissen kinevezett főigazgatója a rendezvényen azt is megerősítette, hogy Oroszország a jelenleg érvényes megállapodás lejárta, tehát 2024 után valóban kiszáll a Nemzetközi Űrállomás üzemeltetéséből, noha erről a partnerországokat egyelőre nem értesítették hivatalosan. Bár arra már az elmúlt években is számos jel utalt, hogy a Roszkozmosz nem elkötelezett az ISS további üzemeltetését illetően, a döntésben valószínűleg az is jelentős szerepet játszott, hogy az ukrajnai háború kitörése óta Oroszország és az ISS-t üzemeltető nyugati országok között jelentősen megromlott a viszony, ennek következtében számos közös űrprojektet is leállítottak.
Az oroszok nincsenek egyedül a saját űrállomásra vonatkozó terveikkel, hiszen Kína - ami az ISS-projektben eddig sem vett részt - már tavaly pályára állította a saját, Tiengkung névre keresztelt űrállomását, amit azóta már több ízben látogattak meg az ország űrhajósai.
Az oroszok kihátrálása ellenére az ISS még sok-sok évig szolgálhatja a tudomány előrehaladását, hiszen a NASA ütemterve szerint az USA csak 2030-ban hagyja végleg maga mögött az űrállomást, hogy utána az addigra már megépülő, privát űrállomásokon folytassák a tevékenységeket. Ami a Nemzetközi Űrállomást illeti, az a tervek szerint 2031 januárjában belép a Föld légkörébe, majd a darabjai belezuhannak a Csendes-óceánba.
(Fotó: Roszkoszmosz)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR