Az Agility Robotics Digit nevű humanoidját az első, kifejezetten munkára alkalmas emberszerű, humán-centrikus gépként jellemzi, aminek feladata, hogy a hagyományos gyári robotoknál, például robotkaroknál vagy “végtagok” nélküli mobil robotoknál hatékonyabban segítse az emberek munkáját ipari környezetben vagy logisztikai feladatkörökben. Digit néhány példányát tavaly kezdték el használni az Amazon egyik raktárában, ahol főként dobozokat pakolnak és a termékeket tartalmazó ládák kiürítésében segítkeznek, hamarosan pedig ehhez hasonló munkát fognak végezni a Manhattan Associates vállalat szolgálatában is.
Az Agility Robotics bemutatója alapján a gépek működési köre még eléggé behatárolt és mozgásuk viszonylag lassúnak mondható, cserébe viszont, az emberekkel ellentétben, nem fáradnak el és nem terheli meg őket fizikailag az egész napos hajlongás, vagyis a kijelölt céljukat megfelelően tudják elvégezni. A cég nagy hangsúlyt helyez rá, hogy a humanoidok hasznosságát hirdesse és a tömeggyártásukat is tervezi, de nem az Agility Robotics az egyetlen gyártó, amely az emberszerű gépek fejlesztésében és alkalmazásában látja a jövőt. Többek között az 1X, az UBTECH Robotics, a Figure, a Tesla és az Apptronik is készít olyan emberszerű robotokat, amelyeket kifejezetten munkára szánnak, tehát a fejlesztésük célja nem egy hiperrealisztikus, de főként szórakoztató célokra alkalmas gép (mint például Ameca) létrehozása, hanem mechanikus munkások megalkotása. Hogy ezek a gépek milyen valódi hasznot jelenthetnek a cégek számára és tényleg olyan széles körben alkalmazzák-e majd őket az iparban és kereskedelemben, mint ahogy azt a gyártók vizionálják, az még egyelőre kérdéses, elvégre ezek a komplex robotok drágák és nem mindig elég ügyesek, gyorsak vagy önállóak, de két területen már kezd terjedni a humanoidok használatának szokása. Egyike ezeknek az áruforgalmazás terén a termékek, áruk pakolása, a másik az autóipar, ami régóta rendkívül robotizált területnek számít.
A NIO az év elején kezdte a Walker S tesztelését, a BMW és a Mercedes az elmúlt hónapokban jelentette be együttműködését különböző humanoidgyártókkal, akiknek robotjait tesztelési céllal alkalmazzák a gyáraikban - a Mercedes, a Financial Times március 15-ei hírei szerint éppen Magyarországon, Kecskeméten állítja szolgálatba a humanoidokat. Időközben pedig beállt a sorba még egy vállalat: a kanadai Magna Internationals, ami más cégek számára állít elő autóalkatrészeket és szereli össze a járműveket, a Sanctuary AI Phoenix robotját fogja alkalmazni a telephelyein egy friss megállapodás értelmében.
Magyarországon más jellegű, kevésbé emberszerű, de mégis humanoidként jellemzett robotokat más helyeken is használnak: a SoftBank Robotics népszerű Pepper robotja egy budapesti plázában végez recepciósi feladatokat, valamint szintén egy Pepper tavaly a bács-kiskuni önkormányzathoz is megérkezett, hogy rendezvények házigazdájaként szerepeljen.
(Fotó: Sanctuary AI)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR