Hétmillió dolláros Super Bowl reklámban támadták be a Teslát

2023 / 02 / 13 / Bobák Áron
Hétmillió dolláros Super Bowl reklámban támadták be a Teslát
Dan O'Dowd korábban még a kaliforniai szenátusi választáson is elindult, csak hogy betiltathassa a Tesla Full Self-Driving nevű vezetéssegítő rendszerét, most pedig 2,5 milliárd forintnak megfelelő összeget költött rá, hogy az üzenetét eljuttassa az emberekhez.

És hogy mi az üzenet? Ugyanaz, amiről korábban már ebben, ebben és ebben a cikkünkben is beszámoltunk, vagyis hogy a Tesla "Teljes Önvezetés" elnevezésű, de valójában csak 2-es szintű vezetéstámogató rendszere nem biztonságos. Ezt a szóban forgó reklámban azzal illusztrálták, hogy a Tesla útjába gyerekeket modellező bábukat valamint babakocsikat állítottak, amelyeket az autó kivétel nélkül el is gázolt.

A reklám azzal vádolja Elon Musk cégét, hogy az FSD elnevezésével szándékosan megtévesztik a közvéleményt, emellett felszólítja az NHTSA-t, vagyis az amerikai közlekedési hatóságot, hogy tiltsák be a szerintük veszélyes vezetéssegítő rendszert.

Egy ilyen reklám alapján azt természetesen nem lehet megállapítani, hogy a film készítői etikusan jártak-e el, azaz hogy az autókban valóban be volt-e kapcsolva a kifogásolt vezetéssegítő rendszer. Ahogy korábban már jeleztük, O’Dowd motivációját korábban már többen is kétségbe vonták, hiszen a milliárdos egy olyan szoftvercég egyik alapítója, ami többek között vezetéssegítő rendszereket is fejleszt, ezáltal pedig közvetlen konkurensei a Teslának. Az tény, hogy az FSD bevezetése óta számtalan olyan videó került fel a netre, ami bizonyítja, hogy a rendszer sokszor megbízhatatlanul viselkedik, ugyanakkor olyan videóból is jónéhányat láttunk már, amelyek azt támasztják alá, hogy az autó valóban képes megállni, ha gyerek (vagy egy gyerekméretű kenguru) kerül az útjába.

Az biztos, hogy O’Dowd személyében Elon Musk egy meglehetősen szívós ellenfélre talált, hiszen az üzletember többször bizonyította, hogy ha a Tesláról van szó, akkor semmi sem túl drága neki. A mostani reklámra például minden valószínűség szerint hétmillió dollárt, azaz több mint 2,5 milliárd forintot költött, hiszen a Fox ennyire árazott be fél percnyi reklámidőt a Super Bowl alatt. O’Dowd tavaly ősszel még a kaliforniai szenátusi székért is elindult csak azért, hogy betiltathassa az FSD-t, igaz, ez a terve végül gyorsan kútba esett, hiszen az előválasztáson csupán a szavazatok 2,8%-át szerezte meg annak ellenére, hogy a hírek szerint már akkor is mintegy 650 ezer dollárt ölt bele a reklámkampányba.

(Mashable, Borítókép: The Dawn Project/Youtube)

Sok életet menthet meg és szabadidőnk is több lesz, ha a járműveink elkezdenek helyettünk gondolkodni A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch a szeptemberben megnyitott Budapesti Innovációs Kampuszán látta vendégül a világ első nemzetközi kognitív mobilitás konferenciáját, amelyen számtalan példát láthattunk rá, hogyan teszik biztonságosabbá és hatékonyabbá a közlekedést a fejlett technológiai megoldások.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Ez a kis droid lehet a kiszállítás jövője
Ez a kis droid lehet a kiszállítás jövője
A Zip és a Droid együtt végzik a munkát, hogy mindenkihez időben eljusson a megrendelt áru.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.