És hogy mi az üzenet? Ugyanaz, amiről korábban már ebben, ebben és ebben a cikkünkben is beszámoltunk, vagyis hogy a Tesla "Teljes Önvezetés" elnevezésű, de valójában csak 2-es szintű vezetéstámogató rendszere nem biztonságos. Ezt a szóban forgó reklámban azzal illusztrálták, hogy a Tesla útjába gyerekeket modellező bábukat valamint babakocsikat állítottak, amelyeket az autó kivétel nélkül el is gázolt.
A reklám azzal vádolja Elon Musk cégét, hogy az FSD elnevezésével szándékosan megtévesztik a közvéleményt, emellett felszólítja az NHTSA-t, vagyis az amerikai közlekedési hatóságot, hogy tiltsák be a szerintük veszélyes vezetéssegítő rendszert.
Egy ilyen reklám alapján azt természetesen nem lehet megállapítani, hogy a film készítői etikusan jártak-e el, azaz hogy az autókban valóban be volt-e kapcsolva a kifogásolt vezetéssegítő rendszer. Ahogy korábban már jeleztük, O’Dowd motivációját korábban már többen is kétségbe vonták, hiszen a milliárdos egy olyan szoftvercég egyik alapítója, ami többek között vezetéssegítő rendszereket is fejleszt, ezáltal pedig közvetlen konkurensei a Teslának. Az tény, hogy az FSD bevezetése óta számtalan olyan videó került fel a netre, ami bizonyítja, hogy a rendszer sokszor megbízhatatlanul viselkedik, ugyanakkor olyan videóból is jónéhányat láttunk már, amelyek azt támasztják alá, hogy az autó valóban képes megállni, ha gyerek (vagy egy gyerekméretű kenguru) kerül az útjába.
Az biztos, hogy O’Dowd személyében Elon Musk egy meglehetősen szívós ellenfélre talált, hiszen az üzletember többször bizonyította, hogy ha a Tesláról van szó, akkor semmi sem túl drága neki. A mostani reklámra például minden valószínűség szerint hétmillió dollárt, azaz több mint 2,5 milliárd forintot költött, hiszen a Fox ennyire árazott be fél percnyi reklámidőt a Super Bowl alatt. O’Dowd tavaly ősszel még a kaliforniai szenátusi székért is elindult csak azért, hogy betiltathassa az FSD-t, igaz, ez a terve végül gyorsan kútba esett, hiszen az előválasztáson csupán a szavazatok 2,8%-át szerezte meg annak ellenére, hogy a hírek szerint már akkor is mintegy 650 ezer dollárt ölt bele a reklámkampányba.
(Mashable, Borítókép: The Dawn Project/Youtube)