Az egyelőre csak három Raptor-hajtóművel felszerelt Csillaghajó immár a tizenharmadik prototípus, amit Elon Musk vállalata épített, de a korábbi modelleket vagy csak a földön tesztelték, vagy pedig egészen alacsony, néhány száz méteres magasságig emelkedtek. A SpaceX előzetesen igyekezett csökkenteni az elvárásokat, hiszen a misszió leírásában úgy fogalmaztak: "Egy ilyen teszt esetében a sikert nem konkrét célkitűzések teljesülésében mérjük, sokkal inkább abban, hogy mennyit tanulhatunk belőle". Az óvatosságuk nem volt alaptalan, hiszen a kilövést első nekifutásra el kellett halasztani, miután kedden a Raptor-hajtómű egy másodperccel a teszt megkezdése előtt automatikusan megszakította a kilövést.
A szerdán megismételt tesztet ilyen hibák már nem hátráltatták, így a SpaceX rakétája magyar idő szerint 23.45-kor megkezdhette az emelkedést. Két percnyi emelkedés után ugyan a rakéta alján lehetett látni kisebb lángokat, ám az SN8 ennek ellenére gond nélkül érte el a tervezett magasságot, ahonnan lassan visszaereszkedett a Földre. A leszállás előtt a rakéta irányba fordult, majd a három Raptor-hajtómű egyidejű begyújtásával csökkentette volna a sebességet, ám valami rosszul sülhetett el, ugyanis a leszállóhelyre érve a prototípus lángba borult, és kisvártatva felrobbant. A kilövés a videón 1 óra 48 perc, a robbanás 1 óra 54 perc után látható.
A SpaceX leírása szerint a mérnökök így is hasznos információkkal gazdagodtak a Raptor-hajtóművek működéséről, a Csillaghajó aerodinamikájáról valamint az üzemanyag-felhasználásával kapcsolatban, a látványos befejezést pedig a jelek szerint nem tekintik kudarcnak, hiszen az élő közvetítés végén azt írták ki a Csillaghajó füstölgő roncsai alá, hogy "bámulatos teszt, gratulálunk, SpaceX-csapat!" Hasonlóan optimista volt a teszt után Elon Musk is, aki a Twitteren azt írta, hogy az üzemanyagtartály alacsony nyomása miatt a rakéta túl nagy sebességgel ért földet, de így is megkaptak minden adatot, amire szükségük volt. "Mars, jövünk" - tette hozzá később egy újabb tweetben a világ immár második leggazdagabb embere.
Fuel header tank pressure was low during landing burn, causing touchdown velocity to be high & RUD, but we got all the data we needed! Congrats SpaceX team hell yeah!!
— Elon Musk (@elonmusk) December 9, 2020
Ahogy korábban írtunk róla, a SpaceX-nek komoly tervei vannak a Csillaghajóval, ami nem csak a Starlink-rendszer kiépítését gyorsíthatja fel, de a Holdra és a Marsra is eljuttathatja az emberiséget, nem mellesleg pedig a cég tervei szerint a földi közlekedést és szállítmányozást is megreformálnák a segítségével. Arra a kérdésre, hogy a SpaceX rakétája mikor juthat el a Marsra, Elon Musk korábban elmondta, hogy a 2022-es ablakról már minden bizonnyal lemaradtak, de bízik benne, hogy a 2024-es céldátum tartható lesz. Ennek háttere, hogy a Mars csak nagyjából kétévente kerül olyan közel a Földhöz, hogy küldetéseket lehetne indítani, ezért csúszik többek között éveket az Európai Űrügynökség ExoMars-missziója is. A 2024-es céldátum kisebb csúszást jelent Musk korábbi terveihez képest, aki eredetileg 2024-re már emberes Mars-missziókat tervezett, a SpaceX alapítója viszont korábban már többször is kifejtette, hogy ahhoz, hogy emberek mehessenek a bolygóra, előbb több száz ember nélküli missziót kell végrehajtaniuk, amelyek az emberes misszióhoz szükséges felszereléseket viszik el az égitestre.