Meta néven folytatja a Facebook

2021 / 10 / 28 / Bobák Áron
Meta néven folytatja a Facebook
Mark Zuckerberg szerint az új név jobban kifejezi azt, hogy a cége már egy "metaverzum vállalat", az átnevezés a közösségi oldal nevét ugyanakkor nem érinti.

Amikor a Facebookról beszélünk, már elég régóta két különböző dolgot értünk alatta, hiszen egyrészről ott van az ezen a néven futó közösségi oldal, másrészről pedig maga a vállalat (Facebook Inc.), amihez mára a közösségi oldal mellett szolgáltatások egész sora tartozik az Instagramtól kezdve a WhatsAppon keresztül az Oculusig, nem beszélve a különböző hardveres fejlesztésekről és egyéb projektekről, amivel a technológiai óriás foglalkozik. A cég alapítója és vezérigazgatója, Mark Zuckerberg emiatt a csütörtökön megrendezett Facebook Connect konferencián bejelentette, hogy a vállalatot átnevezik, így az mostantól Meta néven fogja összefogni a Facebook különböző vállalkozásait. A létrejövő Meta Inc. egy ahhoz hasonló ernyőszervezet, mint amit a Google hozott létre 2015-ben Alphabet néven, ez fogja mostantól összefogni a megszűnő Facebook Inc. vállalkozásait - beleértve a közösségi oldalt is, aminek a neve természetesen nem változik meg. Az új vállalatban az elnöki és a vezérigazgatói tisztséget Zuckerberg fogja betölteni.

"Ma még úgy tekintenek ránk, mint egy közösségimédia-vállalatra, de a génjeinkben mi egy olyan vállalat vagyunk, amely a technológia segítségével összeköti egymással az embereket" - mondta Zuckerberg, hozzátéve, hogy az új név sokkal jobban kifejezi azt, amivel a vállalat foglalkozik. A Facebook alapítója idén júliusban jelentette be, hogy a cég Metaverzum néven egy teljesen újszerű virtuális valóság ökoszisztémát fejleszt, amely reményeik szerint néhány éven belül teljesen megváltoztatja majd, ahogyan az internetet használjuk. Bár magáról a projektről még nem sokat lehet tudni, de az biztos, hogy a Facebooknál valahogy úgy képzelik, hogy a jelenegi, leginkább a számítógépek monitorjaira és az okostelefonok kijelzőjére korlátozódó online teret felváltja egy olyan platform, ami AR- és VR-szemüvegek segítségével sokkal közelebb hozza és kézzelfoghatóbbá teszi a virtuális valóságot.

Zuckerberg a konferencián röviden fel is vázolta, hogy milyen fejlesztéseket terveznek, amivel ez megvalósulhat: az egyik ilyen eszköz egy Project Cambria néven futó kevert valóság szemüveg, amit a tervek szerint már jövőre bemutatnak, és nagyjából a Microsoft Hololenshez hasonló funkciókra lesz képes. Zuckerberg beszélt emellett egy Nazaré néven fejlesztett kiterjesztettvalóság-szemüvegről is, aminek a bemutatása ugyan még évekre van, de elmondása szerint a jövőben akár az okostelefonokat is leválthatja majd. A Facebooknak egyébként már most is van okosszemüvege, amit a Ray-Bannel közösen fejlesztettek ki, ez ugyanakkor még nem rendelkezik kijelzővel.

A vállalat az elmúlt években igen akítv volt a virtuális valósággal kapcsolatos projektek fejlesztésében, többek között elkezdték három dimenzióban feltérképezni a világot, kifjelesztettek egy csuklópántot, amit neurális jelekkel irányíthatunk, és a Horizon formájában már olyan virtuális közösségi térrel is rendelkeznek, amelyben a felhasználók avatárok formájában jelenhetnek meg, és szervezhetnek meetingeket, játszhatnak egymással vagy akár filmet is nézhetnek közösen.

A következő megbeszéléseinket a Zoom helyett már a virtuális valóságban tarthatjuk Nyílt bétaként már elérhető a Facebookhoz tartozó Oculus új VR alkalmazása, a Horizon Workrooms.

A hírről beszámoló Wired szerint a Facebook átnevezésének van egy másik kézenfekvő oka is, ugyanis a cég háza táján az elmúlt időszakban egymást érték a botrányok. Ahogy mi is beszámoltunk róla, a korábban a Facebook termékmenedzsereként dolgozó Frances Haugen szeptembereben állt a nyilvánosság elé egy sor, a vállalat számára meglehetősen kellemetlen dokumentummal, amelyekből többek között kiderült, hogy a Facebook pontosan tudott róla, hogy az Instagram sok fiatalnál szorongást okoz, és azzal is tisztában voltak, hogy a Facebook algoritmusa kifejezetten promotálja a gyűlölködő megnyilvánulásokat, ugyanakkor mivel ez több profitot hozott a cégnek, nem tettek ellene szinte semmit.

Zuckerberg ugyanakkor tagadja, hogy a névváltás hátterében az állna, hogy a Facebook így igyekszik helyrehozni a renoméját. A The Verge-nek nyilatkozva a cég vezetője elmondta, hogy bár az időzítés sokaknak gyanús lehet, az új ernyővállalat létrehozása semmilyen összefüggésben nem áll a Facbookot ért kritikákkal. "Úgy gondolom, hogy ez nem az a környezet, amelyben egy új márkát be akarnál vezetni" - mondta.

Zuckerberg egy csütörtökön közzétett blogbejegyzésben azt is elárulta, hogy a váltás nem lesz hatással a cég vállalati struktúrájára, a pénzügyi jelentéseikre viszont igen, ugyanis a negyedik negyedévtől kezdve már két különálló működési szegmensről fognak beszámolni: ezek az "Alkalmazáscsalád" és a "Reality Labs", utóbbihoz tartoznak többek között a kiterjesztett és virtuális valósággal kapcsolatos fejlesztések is. Az átnevezés ugyanakkor a The Verge szerint közvetlen hatással lesz az Oculusra, amiről Andrew Bosworth, a Facebook virtuális valóságért felelős alelnöke bejelentette, hogy fokozatosan kivezetik, és a jövő év elejétől az Oculus Quest termékcsaládot Meta Questté, az Oculus Appot pedig Meta Quest Appá keresztelik át.

(Borítókép: Tayfun Coskun/Anadolu Agency via Getty Images)

További cikkek a témában:

Háromdimenziós metaverzummá alakulhat a Facebook már öt éven belül Mark Zuckerberg szerint A közösségi oldal alapítójának régi álma, hogy egy valódi alternatív virtuális univerzumot építsen, ahol sokkal természetesebben kapcsolódhatnak az emberek, mint a képernyőkön keresztül.

El akarták titkolni, végül mégis közzétette a Facebook, mik voltak idén év elején a legnépszerűbb tartalmak az oldalon A közösségi oldal idén első alkalommal tett közzé úgynevezett átláthatósági jelentést, amiben megosztották, hogy az amerikai felhasználók körében mely Facebookon közzétett linkek, oldalak, domainek és posztok voltak a legnépszerűbbek, azaz mit láttak a legtöbben.

A Facebook legújabb ötlete a feje tetejére állítja azt, ahogy dolgozunk Az Inifite Office-szal egy virtuális irodában végezhetjük a napi teendőinket.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.