Önállóan működő villanyautótöltő robotottal kísérletezik a Siemens

2021 / 10 / 26 / Bobák Áron
Önállóan működő villanyautótöltő robotottal kísérletezik a Siemens
A német technológiai vállalat már el is készítette a prototípusát annak az Autonomous Charging System (azaz automata töltőrendszer) névre keresztelt töltőállomásnak, ami ma még csak szimplán kényelmesebbé tenné az elektromos autók használatát, az önvezető autók érkezésével viszont egyenesen nélkülözhetetlen lesz.

Bár az elektromos autók töltése az emberek részéről manapság inkább igényel türelmet, mint ügyességet, a gépek esetében a helyzet éppen fordított. Ahogy Stefan Perras, a Siemens Technology egyik kutatója rámutat, az autó típusától függően a töltőnyílás egészen eltérő helyeken helyezkedhet el, nem ritka, hogy a port kicsit felfelé vagy lefelé dől, és persze a járművek sem hajszálpontosan állnak oda a töltőállomáshoz. Egy ember számára ez nyilvánvalóan nem jelent nagy kihívást, egy robotnak viszont annál inkább.

A Siemesnél a problémát optikai érzékelőkkel és a mesterséges intelligencia segítségével oldották meg. "Az algoritmus felismeri a különböző portokat, meghatározza azok pontos helyét és tájolását, majd az adatok alapján a robot kiszámítja, hogy milyen mozgást kell végeznie" - írja a cég múlt héten kiadott sajtóközleménye a technológiáról, amelynek prototípusát a szeptember elején megrendezett Müncheni Autószalonon jelentették be. Erről a prototípusról annyit lehet tudni, hogy 300 kW-tal tudja tölteni az autókat, és a Siemens a kifejezetten önvezető járművekre szakosodott, svéd Einride nevű vállalattal közösen fejleszti.

A Siemens mérnökeinek egyik távlati célja, hogy a robot képes legyen akár 1 megawattos teljesítménnyel is tölteni a kocsikat, amivel azonnal sikerülne megoldaniuk egy problémát, ugyanis az elektromos tehergépjárművek jellemzően 1-3 megawattos töltőkábelt igényelnek, ami olyan nehéz, hogy egy ember már nehezen tud megbirkózni vele. A vállalat szerint az autonóm töltő emellett a mozgáskorlátozottaknak is nagy segítséget nyújthat, valamint - ahogy arra Perras felhívta a figyelmet - az önvezető autók számára is elengedhetetlen lesz.

A siemens nem az első, amely önállóan működő robotokkal képzeli el az autóink töltését, korábban már a Volkswagen, a TU Graz és az Aiways is bemutatott olyan megoldást, amelyek az elképzelések szerint teljesen önállóan lennének képesek tölteni az elektromos autókat. Más gyártók, például a Hyundai (vagy az ezen a területen is érdekelt Siemens), inkább az indukciós töltésben látják a megoldást, vezeték nélküli töltéssel téve fölöslegessé a töltőkábelt. Ez a technológia akkor működhetne a leghatékonyabban, ha az autók akkumulátorát menet közben töltő utak is elterjednének, de persze az is lehetséges, hogy a jövőben ezek közül egyikre sem lesz szükség, hiszen néhány gyártó már kísérletezik olyan napelemes autókkal is, amelyek rövidebb távokon akár a teljes energiaszükségletüket képesek maguknak megtermelni.

(Fotó: Siemens)

További cikkek a témában:

Napelemes tetőt kapott a Hyundai új elektromos autója A Hyundai kedden mutatta be az új elektromos crossoverét, az Ioniq 5-öt, ami nemcsak szupergyorsan tölthető, de akár más elektromos autókat is feltölthetünk vele.

A jövőben talán elég lesz sávot váltani, hogy feltöltsük az autónkat Az elektromos autókat mozgás közben töltő technológiát Nikola Tesla, valamint a mélyűr kommunikációs technológiája inspirálta.

Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.